Er det virkeligheden, der imiterer kunsten, eller kunsten, der imiterer virkeligheden? Aldrig har man været så meget i tvivl, som efter at have set “I’m Still Here”. Ved P. Diddy for eksempel, at det hele er en joke? Gør David Letterman? Og betyder det i sidste ende noget? Svaret blæser i vinden, og sådan må det nødvendigvis også være med en film som “I’m Still Here”. En ting er dog helt sikker: Joaquin Phoenix er genial i rollen som sig selv, og som en bidende satire over kendiskulturen er filmen intet mindre end fantastisk.
#1 Patriarch 14 år siden
#2 filmz-Sichlau 14 år siden
#3 John McClane 14 år siden
#4 loki 14 år siden
Rigtig god anmeldelse ^^
#5 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#6 Gasivodo 14 år siden
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#7 Outbound Sith 14 år siden
http://filmz.dk/forum/tagwall/cph-dox-2010-anmelde...
Fox Mulder
#8 The Watcher 14 år siden
#9 filmz-Myrepip 14 år siden
En "omvæltning", som sjovt nok falder sammen med, at svoger pludselig filmer eskapaderne 24/7, ligger meget fjernt fra at være svært gennemskuelig, hvad angår præmisserne bag. I den henseende synes jeg det var umådelig uinteressant at følge overskrifterne omkring Phoenix, fordi hele setup'et måtte være indstuderet og falsk. Havde jeg stået i badet i Sing Sing og man havde smidt et stykke sæbe ned på gulvet, havde jeg ikke lige med det første bukket mig ned og spredt balderne.
Jeg sprænger sgu over og ser Two Lovers istedet og håber på gode roller til Joaquin fremover.