Er det virkeligheden, der imiterer kunsten, eller kunsten, der imiterer virkeligheden? Aldrig har man været så meget i tvivl, som efter at have set “I’m Still Here”. Ved P. Diddy for eksempel, at det hele er en joke? Gør David Letterman? Og betyder det i sidste ende noget? Svaret blæser i vinden, og sådan må det nødvendigvis også være med en film som “I’m Still Here”. En ting er dog helt sikker: Joaquin Phoenix er genial i rollen som sig selv, og som en bidende satire over kendiskulturen er filmen intet mindre end fantastisk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 13 år siden

Overraskende. Fedt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-Sichlau 13 år siden

Kunne godt lide at vide om den her slags skuespil er oscar-materiale.
Gravatar

#3 John McClane 13 år siden

Ja. Den skal jo bare ses. I bio eller det der demand pæz.
Gravatar

#4 loki 13 år siden

Damn. Det havde jeg ikke lige regnet med. Jamen så skal det jo ligefrem ses.

Rigtig god anmeldelse ^^
www.peakoil.dk
Gravatar

#5 filmz-jonasgr 13 år siden

Jeg glæder mig faktisk til at se filmen. Jeg synes faktisk det er en lille genialitet til en film. En film hvor Joaquin spiller sig selv.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#6 Gasivodo 13 år siden

#5 Jamen GØR han det?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#7 Outbound Sith 13 år siden

Uha, hvor er jeg uenig med anmelderen!
http://filmz.dk/forum/tagwall/cph-dox-2010-anmelde...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 The Watcher 13 år siden

Tja hvad jeg kan høre på anmeldelse lyder det som om han har taget hele Hollywood godt og grundigt i røven, som jeg har stor respekt for. Skal helt klart se den film, synes det er det fedeste jeg har læst, var også selv i tvivl om han var for real, eller om han havde mistet forstanden hehe
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#9 filmz-Myrepip 13 år siden

Som en intelligent sarkastisk kommentar til den udbredte narcissisme i industrien, så hatten af for udspillet, men jeg har godt nok svært ved at få øje på, at det skulle have taget nogle i røven, med mindre naiv er en faktor.

En "omvæltning", som sjovt nok falder sammen med, at svoger pludselig filmer eskapaderne 24/7, ligger meget fjernt fra at være svært gennemskuelig, hvad angår præmisserne bag. I den henseende synes jeg det var umådelig uinteressant at følge overskrifterne omkring Phoenix, fordi hele setup'et måtte være indstuderet og falsk. Havde jeg stået i badet i Sing Sing og man havde smidt et stykke sæbe ned på gulvet, havde jeg ikke lige med det første bukket mig ned og spredt balderne.

Jeg sprænger sgu over og ser Two Lovers istedet og håber på gode roller til Joaquin fremover.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"

Skriv ny kommentar: