Enkelte dele vidner dog også om instruktørens mangel på erfaring. En hashrygende bifigur burde være endt på klippegulvet, og sekvensen, hvor hele holdet poserer i camouflagetøj, som var de til en modeopvisning, må være den mest ufrivilligt komiske scene, jeg har set på denne side af “Luftens sidste mester”. Hvis man kan se gennem fingre med svaghederne, gemmer der sig dog en glimrende film i “I morgen da krigen brød ud”, som ikke alene sigter efter at underholde med bulder og brag, men også forsøger på at ramme tilskueren på det følelsesmæssige plan. I forhold til de indholdsløse actionfilm, vi senest har set, er det bestemt en meget velkommen ambition.
#1 Nicaz 13 år siden
RED DAWN
total rip off
#2 Svagin 13 år siden
Det er en fin film, men med voldsomt mange klichéer. Dialogen er næsten pinlig til tider - dette er dog ikke nødvendigvis skuespillernes skyld.
Historien er god, og man bliver revet med. Action sekvenserne fungerer godt i forhold til så mange andre film.
3/6
#3 dslacker 13 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#4 Nicaz 13 år siden
Ang. Svagin inlæg: historien er for meget sød suppe og det tager for meget af filmen at man får lidt baggrund om personerne i filmen er godt men lidt for meget her.
Plus de lære at bruge en kinesisk angrebsrifle på par få timer,det er skyd og genlade våbenet ja det tag ingen tid bare lidt farligt hvis man ikke kender til skydevåben i første omgang,men at holde den ren og fjerne en klemmer eller sådan fuktionsfejl lærer man ikke lige i løbet af nul komma fem,ja det er Kina der angriber nok i plan med deres historisk tanker om et stor Kina (hele sydøst Asien).
#5 wimmie 13 år siden
Såeh... "The Breakfast Club" ? ;)
#6 BN 13 år siden
haha
#7 Nicki52 13 år siden
Den er baseret på en bog.
#8 The Insider 13 år siden
#9 Nicaz 13 år siden
ja og John Marsden der har skrevet den,har nok set Red Dawn i 1984 og fik en ide til en bog som han lave næsten en total kopi af.
Plus John Marsden som har skrevet bøgerne, starte først hans forfatterskab i 1987 altså 3 år efter Red Dawn var som film.
#10 Nicki52 13 år siden
Det er som I giver filmen skylden, når I burde give forfatteren.
Men jeg glæder mig til toeren.