Takashi Miikes “Ichi the Killer” er modbydelig og væmmelig, og der spares absolut ikke på mørkerødt teaterblod eller chokerende, udpenslede nærbilleder af usmagelig tortur. Men den kontroversielle thriller er forbavsende intelligent, uhyre vellavet, morsom og desuden virkelig tankevækkende. Udgivelsens transfer er middelmådigt, men lydsporet er heldigvis glimrende. Mængden af ekstramateriale er ikke just enorm, men der medfølger dog nogle interessante interviews. Hvis du er dristig og nysgerrig, så giv endelig “Ichi the Killer” en chance – bare sørg for at have fjernbetjeningen indenfor rækkevidde, i tilfælde af du bliver nødt til at holde en kort hvilepause.
#11 Yoda 16 år siden
Det gør anmeldelsen levende - lad os få noget mere af det!
I øvrigt er rutine og dovenskab nok det sidste, man kan klandre The Insider for!
#12 Highland Park 16 år siden
The Insider er skam en meget dygtig og grundig anmelder.
Det ærgrer mig bare meget, når anmeldere ikke kan beskrive en film uden at drage fjollede sammenligninger med andre film, kunstnere etc.
For mig gør det anmeldelsen alt andet end levende. Men hver sin smag. ;)
#13 The Insider 16 år siden
Jeg skal i øvrigt have set flere af Miikes film - mangler bl.a. Audition, men det er jo svært at holde sig opdateret, når manden er så utrolig aktiv :-) Han må jo have flere hold, der arbejder på samme tid på forskellige film.
#14 filmz-Le Samouraï 16 år siden
#15 filmz-goatchen 16 år siden
Hvilket vel også er hovedårsagen til at hans stilmæssigt minder en anelse for meget om hinanden til tider.
Men ellers nogen generelt fede film han kommer med, flere af dem er provokernde på andre planer end bare visuel tortur mm.
#16 Highland Park 16 år siden
Godt at høre at det i det mindste var med fuldt overlæg, at du skrev det. ;) Og ja, hver sin smag - og fred være med det. Man kan jo aldrig stille hele filmz' hungrende skare af frådende filmpsykopater (og kværulanter) tilfreds! ;)
Er forresten dejligt for en gangs skyld at høre en anmelder indrømme, at han ikke har set en så væsentlig film i forhold til en filmskabers samlede produktion, som Audition er for Miikes. Mere af den form for åbne, ærlige attitude tak! ;) Men ja, det er sgu svært at følge med. Han smider jo om sig med film! :D
Du kan forresten godt glæde dig. Selv om han har lavet nok så mange interessante film, forbliver Audition en af de bedste - og absolut mest foruroligende!
#17 The Insider 16 år siden
#18 Highland Park 16 år siden
Det forstår jeg sgu godt. ;)
Vi har jo alle vore personlige traumer. Og man skal ikke sige andet end:
"Kiri kiri kiri kiri kiri kiri!",
før jeg fryser til is indvendigt...
Du vil forstå hvorfor, når du har set filmen. ;)
Og den er virkelig ubehagelig! Formentlig den mest ubehagelige film jeg har set fra hans side - især fordi den mere end nogen af de andre af hans film, jeg har set, er dybt forankret i en form for realisme. Og dennes parallelplan. Men nu har jeg så heller ikke set Visitor Q endnu... :(
#19 Highland Park 16 år siden
Du får lige DVD Times sørgelige summa summarum:
(Kilde: http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=59661 )
Og hvad med en anmeldelse af Ghost in the Shell 2: Innocence? ;)
Det må lige være noget for dig. :) Jeg ser jo, at du har den stående som en af dine favoritfilm. Kunne være spændende at høre hvad du synes om den. Personligt skriger den på et snarligt gensyn.
Ville være herligt med nogle flere anmeldelser af anime på filmz.
#20 The Insider 16 år siden