Jeg ved ikke helt, hvornår præcis det blev klart for mig, at jeg helt og aldeles havde tabt mit hjerte til “Illusionisten”. Var det da kaninen kiggede op af tryllekunstnerens hat på et ubelejligt tidspunkt? Det uimodståelige syn af en glad skotte, hvis fuldemandsnæse næsten er større end hovedet? De nostalgiske billeder fra det hedengangne England? Eller blot at se Tatis komiske figur så perfekt genskabt? Som en af Tatis egne film er beretningen sjov uden at være larmende, rørende uden at flyde over med sirup og på sin egen vis ganske radikal uden at være selvhøjtidelig. At trylleri i virkeligheden ikke findes er ganske vist et tema i filmen, men “Illusionisten” er ikke desto mindre selv den rene filmmagi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Riqon 13 år siden

Den ser jo helt fantastisk ud!! Ser dog ikke ud til at gå i nogen nærliggende biografer, så jeg må nok vente.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 Highland Park 13 år siden

#1: Og dog... :)
http://www.miracle.dk/ skrev:
Premiere 7.april 2011 i Gloria, Øst for Paradis, Gentofte kino, Cafebiografen Odense, Biffen Aalborg, Nicolai bio Kolding, Cafe Slotsbio Hillerød, Malling bio, Haslev bio, Ishøj bio
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 Neranders 13 år siden

Anmeldelse skrev:
der kan tåle sammenligning med Hayao Miyazakis film.


Større ros kan ikke gives, så det er helt klart en jeg skal se. Spørgsmålet er bare, om den går i Dubai.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#4 Morpheus 13 år siden

Fantastisk!!

På de par minutter det tog at læse anmeldelsen overtalte du mig til at det er den film jeg skal ind og se denne måned

Kan slet ikke vente nu!
Gravatar

#5 Antlion 13 år siden

Denne skal helt sikkert ses! "Les Triplettes de Belleville" har jeg endnu ikke stiftet bekendtskab med, men jeg kan forstå, at det ej heller er nødvendigt?
Gravatar

#6 Benway 13 år siden

#5 Man kan sagtens se "Illusionisten" uden at have set "Trillingerne fra Belleville".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: