“Illusionisten” er for så vidt et banalt kærlighedsdrama, som imidlertid takket være de smukke gyldne billeder, der synes at slægte drømmene på, kan hensætte sit publikum i en tilstand mellem drøm og virkelighed. Og selvom filmen tynges af træge passager og et lettere rodet plot, har “Illusionisten” en sidste hvid kanin gemt i den høje sorte hat, for i afslutningens forvirring synes alle løse tråde alligevel at være samlet for en stund, og deri ligger måske filmens største illusionsnummer. Ikke dårligt af en simpel film om en forlibt tryllekunstner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Dejlig film, som jeg klar kan anbefale, hvis man skal i biffen med kæresten her op jul og slippe lidt væk fra stressede butikker og mennesker :)

4,5 / 6 herfra
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 blahblah 17 år siden

Fin film, 4/6 lyder passende. Måske 3.5.

Jeg er enig i at den var alt for nem at regne ud. Bortset fra tricket med "spørgelserne", det savnede jeg lidt en forklaring på. Kunne klares med en sætning.
Gravatar

#13 x marks the spot 17 år siden

"Illusionisten" irriterede mig. En meget tynd kærlighedshistorie pakket ind med magi-delen som en undskyldning for at levere en form for underholdning. Jessica Biel er håbløst uinteressant og de ellers så fremragende skuespillere har problemer med at håndtere deres engelske dialekt, og det ender tit med at det lyder som en amerikaners tolkning af hvordan "proper English" bliver udtalt. En fejl der ses tit i amerikanske produktioner. Slutningen er en direkte kopi af
"The Usual Suspects".
Kan godt forstå hvis denne film forsvinder hurtigt i forhold til den langt mere spændende "The Prestige".
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#14 dolphinfriendly 17 år siden

#13 Nu foregår filmen i Østrig, så jeg kan ikke se hvordan du kan klandre skuespillerne for ikke at tale med "ordentlig engelsk" dialekt. Hvordan ser du iøvrigt at slutningen på "The Illusionist" en kopi af
The Usual Suspects
?

Gravatar

#15 x marks the spot 17 år siden

#14 Ja, det kan godt være den foregår i Østrig, men hvorfor taler de fleste - hvis ikke alle så med perfekt engelsk dialekt. Giamatti og alle de andre prøver ihvertfald ihærdigt, så det næsten er for meget. Men intet ondt om skuespillerne. De gør jo bare hvad de kan med en middelmådig historie.
Slutningen eller
metoden afsløringen af komplottet fremstilles er jo nøjagtig den samme som i "The Usual Suspects". Altså hvor det går op for Giamatti/Byrne i flashbacks, hvordan han er blevet snydt
.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#16 MTK 17 år siden

Jeg er så tværtimod meget glad for at de ikke kørte Arnold-stilen, og smurte en ordentlig prøjser-accent på. Jeg foretrækker helt klart at film der foregår i ikke-engelsktalende lande foregår på det rigtige sprog, men hvis det ikke er muligt, så helst uden en fjollet accent på det engelske.
Gravatar

#17 filmz-Jessmoeller 17 år siden

Edward Norton og Paul Giamatti i samme film. det bliver ikke meget bedre.
Paul Giamatti har været en af mine favoritter siden Private Parts og efter Sideways... super..
Edward Norton siden Primal Fear, og siden da har har lavet rigtig gode film

Denne film var god underholdning, og mere er der ikke at sige om det
4/6
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#18 Hasselguff 17 år siden

Udmærket men lidt tyndbenet underholdning. Billederne var flotte med lækker iris-sepia-retro-stil og musikken rigtig stemningsfuld. Norton er altid god mens Sewell som altid virker lidt fersk.

Og så er accenten et bud på noget østrigsk-engelsk lingo. De taler tydeligvis ikke traditionelt engelsk.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#19 Riqon 17 år siden

4/6 fra Dorland Film.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20 akerman 17 år siden

Fantastisk film. Synes aldrig den taber grebet...

5/6

Skriv ny kommentar: