“Illusionisten” er for så vidt et banalt kærlighedsdrama, som imidlertid takket være de smukke gyldne billeder, der synes at slægte drømmene på, kan hensætte sit publikum i en tilstand mellem drøm og virkelighed. Og selvom filmen tynges af træge passager og et lettere rodet plot, har “Illusionisten” en sidste hvid kanin gemt i den høje sorte hat, for i afslutningens forvirring synes alle løse tråde alligevel at være samlet for en stund, og deri ligger måske filmens største illusionsnummer. Ikke dårligt af en simpel film om en forlibt tryllekunstner.
#31 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Jeg har netop planlagt at gense The Prestige, da jeg ikke havde tid til at se den efter den anden igår, men jeg glæder mig allerede til gensynet for efter vores snak og ikke mindst læsningen af bl.a. den artikel du linkede til og andre lignende skrifter, bliver den sikkert en endnu stærkere oplevelse end de 2 første gange.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#32 mini_jette 17 år siden
Bestemt;)
#33 filmz-Is 17 år siden
Men nu er der to film... Det er nemlig Illusionisten og the Prestige.. Begge er rigtig gode film, men hvilken er bedre..?
Jeg giver i hvert fald 5/6 til begge...