“Inception” er måske ikke helt, hvad den efterhånden er blæst op til, men man skal være en usædvanligt gammel kultursnob for ikke at finde den særdeles underholdende. Nolan formår legende let at formidle den komplekse fortælling, og det ville ikke være helt ved siden af, hvis man erklærede “Inception” for sin tids “The Matrix”. Udgivelsen på dvd er til gengæld lidt af en skuffelse – man skulle synes, at en så populær film ville få lidt mere opmærksomhed fra selskabet, men også det er åbenbart blot en drøm.
#21 RasmusFL 13 år siden
#22 BN 13 år siden
Haha.
Mjah ... man skal passe med (både direkte og indirekte) at gøre opmærksom på forholdet mellem fakta og subjektivitet. Meeeeen sommetider ansporer andres meget afgjorte udtalelser ("Nolans manglende æstetiske vision") dertil, ikke mindst i forbindelse med en film, der oser langt væk af netop æstetisk vision. ;-)
#23 BN 13 år siden
Jeg er uenig i det første og enig i det sidste.
Tom Hardys leverer adskillige replikker, som - sammen med Joseph Gordon-Levitts reaktioner på DiCaprios handlinger - definerer Gordon-Levitts karakter.
#24 Kruse 13 år siden
#25 BN 13 år siden
Det gør anmelderen. Og det gør bjarke, som er uenig med anmelderen.
#26 Babo Rises 13 år siden
To mænd - én tanke :-)
#27 Riqon 13 år siden
Det er næsten rigtigt. Det er længe siden jeg har set filmen, men dog husker jeg, at han manipulerede Ellen Page's karakter til at kysse ham i en drøm. Very funny. :) Men ellers er det sandt, at han ikke var en særlig dyb karakterer.
#28 BN 13 år siden
Men det var der heller ikke behov for, i forhold til historien, synes du?
#29 Kruse 13 år siden
Det betyder jo ikke at det ikke er flot. Han siger jo heller ikke at det kunne ligne noget fra enhver anden instruktør, men netop at det kunne være fra "en hvilken som helst anden dygtig actioninstruktør", hvilket jeg læser som om at han bestemt synes at det er en æstetisk flot film, men bare ikke noget radikalt anderledes eller unikt.
Jeg skulle næsten lige til at skrive det samme :)
Det er stort set også det eneste jeg husker Joseph-Gordon Levitt for i den film.
#30 Riqon 13 år siden
Næh, synes egentlig ikke det gjorde så meget... men jeg må indrømme, at det var et forholdsvist stort persongalleri i forhold til hvor få mennesker, man faktisk fik et forhold til. Men der var jo mere eller mindre brug for dem alle sammen på grund af alle lagene, osv.. Det kunne sikkert være gjort bedre.