“Inception” er måske ikke helt, hvad den efterhånden er blæst op til, men man skal være en usædvanligt gammel kultursnob for ikke at finde den særdeles underholdende. Nolan formår legende let at formidle den komplekse fortælling, og det ville ikke være helt ved siden af, hvis man erklærede “Inception” for sin tids “The Matrix”. Udgivelsen på dvd er til gengæld lidt af en skuffelse – man skulle synes, at en så populær film ville få lidt mere opmærksomhed fra selskabet, men også det er åbenbart blot en drøm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Riqon 13 år siden

#50 - Jeg tror, han havde et eller andet med det der 3D at gøre...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#52 Hr. Nielsen 13 år siden

Babo Rises (49) skrev:
Det er vel igennem læsestoffet, de trætter dig
Jeg stopper jo ikke med at læse og debattere film, fordi der indimellem dukker en op jeg kan finde trættende at høre på i forhold til Inception. Her lader vi os altså ikke diktere, men forsætter med det vi elsker kammerat.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#53 -xero-- 13 år siden

God actionfilm? Ja. Spændende plot? Nej. Ikke i forhold til hvad det kunne have været i hvert fald.
Gravatar

#54 Babo Rises 13 år siden

#50

hehe! Ikke helt ved siden af :-) Synes Nolan er god til at lave opfindsomme scener. Jeg er eng mht. Mann, men ikke helt mht. Greengrass. Hvis du har set Frenkenheimers Ronin, så har den langt federe biljagter. Og nu nævner jeg noget frækt. Jeg finder at Bad Boys 2 har den fedeste biljagt. Det skal Bay altså ha kredit for.

Cameron er god til at lave store actionsekvenser med neglebidende spænding..
Gravatar

#55 Babo Rises 13 år siden

Thomas Nielsen (52) skrev:
Jeg stopper jo ikke med at læse og debattere film, fordi der indimellem dukker en op jeg kan finde trættende at høre på i forhold til Inception. Her lader vi os altså ikke diktere, men forsætter med det vi elsker kammerat.


Der er heller ingen der skal lade sig diktere af andre.. Men hvis man spotter disse grupper, du omtaler, eller enkelte personer, ja så kan man jo bare forsøge at undgå dem.. De kan ihvartfald ikke påvirke min holdning til en given film/instruktør..
Gravatar

#56 Hr. Nielsen 13 år siden

Babo Rises (55) skrev:
De kan ihvartfald ikke påvirke min holdning til en given film/instruktør..


Det var så heller ikke lige det jeg skrev, det har du da vist misforstået. Faktisk skrev jeg, at det IKKE skulle ligge filmen til last:)

Resten du arbejder i her har jeg ikke så meget at sige til, da det ikke var et vedkommende debatoplæg jeg kom med, men blot en lille konstatering;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#57 dh-ad 13 år siden

Hypen vil åbentbart ingen ende tage... En middelmådig film, og stregt taget en unødvendig forvirrende handling!

Insomnia er stadig den bedste af Nolans film, der som bekendt er et remake, hvilket for mig siger det meste.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#58 IK 13 år siden

Babo Rises (54) skrev:
#50

hehe! Ikke helt ved siden af :-) Synes Nolan er god til at lave opfindsomme scener. Jeg er eng mht. Mann, men ikke helt mht. Greengrass. Hvis du har set Frenkenheimers Ronin, så har den langt federe biljagter. Og nu nævner jeg noget frækt. Jeg finder at Bad Boys 2 har den fedeste biljagt. Det skal Bay altså ha kredit for.

Cameron er god til at lave store actionsekvenser med neglebidende spænding..


Biljagten i Ronin er rigtig fed, men Bourne Supremacy og Bourne Ultimatum er mine favoritter. Jeg har bare en svaghed for Grengrasses æstetiske stil og John Powells fantastiske musik. Så.. :)

Jeg har kun set Bad Boys 2 en enkel gang, og jeg husker to biljagter. Hvilken hentyder du til?



Gravatar

#59 Babo Rises 13 år siden

#58

Begge to :-) men mest den på broen, hvor de smadrer sådan ca. en million biler og en båd :-)
Gravatar

#60 Hr. Nielsen 13 år siden

Babo Rises (59) skrev:
den på broen, hvor de smadrer sådan ca. en million biler og en båd
Ja, den var virkelig vanvittig i sin tid......Har den samme effekt i dag?
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: