“Inception” er måske ikke helt, hvad den efterhånden er blæst op til, men man skal være en usædvanligt gammel kultursnob for ikke at finde den særdeles underholdende. Nolan formår legende let at formidle den komplekse fortælling, og det ville ikke være helt ved siden af, hvis man erklærede “Inception” for sin tids “The Matrix”. Udgivelsen på dvd er til gengæld lidt af en skuffelse – man skulle synes, at en så populær film ville få lidt mere opmærksomhed fra selskabet, men også det er åbenbart blot en drøm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Babo Rises 13 år siden

#60

Den er jo stadig lækker isoleret set, og grunden til mange måske ikke nævner den skyldes nok filmen som hedhed, tror jeg. Havde den samme biljagt været i en federe film, ja så var den verdens bedste :-)
Gravatar

#62 IK 13 år siden

Babo Rises (59) skrev:
#58

Begge to :-) men mest den på broen, hvor de smadrer sådan ca. en million biler og en båd :-)


Ja, den scene er for fed! Jeg var blæst væk da jeg så den i sin tid. Blev der egentlig brugt CGI til den scene?
Gravatar

#63 Jonas Agersø 13 år siden

Eller også er det bare ikke så "in" blandt anmelder at give en blockbuster 6 stjerner og acceptere den og vurdere den for hvad den er, en solid og unikt gennemtænkt actionfilm. geez.
Gravatar

#64 Babo Rises 13 år siden

#62

Det ser ikke sådan ud, når jeg ser biljagten, men husker ikke om der er manipuleret med visse sekvenser, da jeg i sin tid så bagom filmen.



og så er der flere biljagter end de to, som vi snakker om.. :-)
Gravatar

#65 Bobby Singer 13 år siden

Jonas Agersø (63) skrev:
Eller også er det bare ikke så "in" blandt anmelder at give en blockbuster 6 stjerner og acceptere den og vurdere den for hvad den er, en solid og unikt gennemtænkt actionfilm. geez.


Grr anmelder gav film jeg kan li' 5 i stedet for 6 derfor ved anmelder ikke hvad han snakker om!

GRRRRRRRR JEG ER SÅ VRED!
Idjit
Gravatar

#66 Kruse 13 år siden

Ja, og vi ved også at en anmelder ikke anmelder en film efter hvad han selv mener, men udelukkende efter hvad der giver mest "street credit". Så han giver kunstfilmene de høje karakterer og giver de store blockbuster-film lave karakterer (5 stjerner).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#67 frankdrebin 13 år siden

Anmeldelsen skrev:
Derudover er store dele af filmen plaget af moires, der ses som lyse og mørke linier, som bevæger sig hen over skærmen (se næste billede). Det er ikke så heldigt


Det kan desværre også ses på blu-ray udgivelsen..
Gravatar

#68 Jonas Agersø 13 år siden


Nej overhovedet ikke. Jeg synes bare vurdering er uden for kontekst, og jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvad der virkelig kunne gøres bedre i en mainstream hollywood action film.
Gravatar

#69 filmkorn.dk 13 år siden

Warner er klar over problemet med billedsiden på Inception.

Replacement disc from Warner
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#70 Babo Rises 13 år siden

Jeg har squ ikke lagt mærke til de her moires, men skal lige tjekke skiven... skal vi nu til at købe skidtet igen, fordi de ikke gør jobbet godt nok?

Skriv ny kommentar: