“Inception” er måske ikke helt, hvad den efterhånden er blæst op til, men man skal være en usædvanligt gammel kultursnob for ikke at finde den særdeles underholdende. Nolan formår legende let at formidle den komplekse fortælling, og det ville ikke være helt ved siden af, hvis man erklærede “Inception” for sin tids “The Matrix”. Udgivelsen på dvd er til gengæld lidt af en skuffelse – man skulle synes, at en så populær film ville få lidt mere opmærksomhed fra selskabet, men også det er åbenbart blot en drøm.
Skriv ny kommentar:
#81 filmkorn.dk 13 år siden
Både afspiller og tv kan være medvirkende til macro-blocking, moire, støj og hakkende panoreringer.
Hvis man fx brokker sig over diverse fejl på Inception BD og afspiller den på en PS3, burde man måske lige smutte ned i HiFi-klubben (eller lignende) og teste skiven på en af deres dyrere afspillere. Måske problemet forsvinder. PS3 er efterhånden en forældet maskine rent BD-mæssigt, og den har aldrig været toppen af cremen. God til prisen jo, men aldrig blandt de bedste. Det samme gør sig gældende for nogle af de tidligere fladskærme, der er notorisk dårlige til krævende panoreringer.
#82 filmkorn.dk 13 år siden
Præcis, og de fleste seriøse anmeldere benytter langt bedre maskiner end fx en PS3, som nok er den BD-afspiller, der står i de fleste hjem.
Og så er der naturligvis dem som bare ikke lægger mærke til den type fejl, som nogen påstår er på Inception BD.
Hvilke afspillere benytter folk her i forum?
#83 tiany 13 år siden
Nu tør jeg jo knap nok sige PS3 :)
#84 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#85 filmkorn.dk 13 år siden
Fyyyy, skam dig! ;-)
#86 Kruse 13 år siden
#87 filmkorn.dk 13 år siden
Det er altid så hyggeligt at ligge og rode nede på gulvet med tracking-knappen ;-)
#88 frankdrebin 13 år siden
Ja, jeg bruger også en PS3, samt et ældre Sony 40" som efterhånden er 4 år gammelt.. Så kan sagtens være det er mit udstyr der ikke viser BD til sit fulde potentiale! :)
#89 Bruce 13 år siden
Der er kommet nye generationer af BD'ere, som har bedre loadingtid, understøtter deep color, som ikke understøttes af BD formatet alligevel og nogle afspillere som er bedre til at simulere deep color (Panasonic) udfra algoritmer og som måske lydmæssigt har en lille fordel. Der er bedre opskaleringsmuligheder til 1080p fra DVD, som ikke er så anvendelige for 1080p film. Selvfølgelig er der bedre afspillere end PS3, men jeg vil ikke mene det på nogen måde antager revolutionerende højder, men små evolutionsskridt.
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10016208-1.htm...
#90 filmkorn.dk 13 år siden
Konklusion, god til prisen, men Sonys egen stand alone player BDP-S360 er bedre.
What HiFi