“Inception” er måske ikke helt, hvad den efterhånden er blæst op til, men man skal være en usædvanligt gammel kultursnob for ikke at finde den særdeles underholdende. Nolan formår legende let at formidle den komplekse fortælling, og det ville ikke være helt ved siden af, hvis man erklærede “Inception” for sin tids “The Matrix”. Udgivelsen på dvd er til gengæld lidt af en skuffelse – man skulle synes, at en så populær film ville få lidt mere opmærksomhed fra selskabet, men også det er åbenbart blot en drøm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmkorn.dk 13 år siden

Jeg tror nogen gange også folk glemmer, at en blu-ray-skive aldrig bliver bedre end det udstyr den afspilles på. De fleste bliver overraskede over, hvor dårligt deres udstyr afvikler bestemte mønstre og scene-typer, når man putter en test-disk i deres afspiller.

Både afspiller og tv kan være medvirkende til macro-blocking, moire, støj og hakkende panoreringer.

Hvis man fx brokker sig over diverse fejl på Inception BD og afspiller den på en PS3, burde man måske lige smutte ned i HiFi-klubben (eller lignende) og teste skiven på en af deres dyrere afspillere. Måske problemet forsvinder. PS3 er efterhånden en forældet maskine rent BD-mæssigt, og den har aldrig været toppen af cremen. God til prisen jo, men aldrig blandt de bedste. Det samme gør sig gældende for nogle af de tidligere fladskærme, der er notorisk dårlige til krævende panoreringer.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#82 filmkorn.dk 13 år siden

SAMCRO (80) skrev:
Den ser også fin ud hos mig og BD'en har stort set fået topkarakter hos alle anmeldere.

Præcis, og de fleste seriøse anmeldere benytter langt bedre maskiner end fx en PS3, som nok er den BD-afspiller, der står i de fleste hjem.

Og så er der naturligvis dem som bare ikke lægger mærke til den type fejl, som nogen påstår er på Inception BD.

Hvilke afspillere benytter folk her i forum?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#83 tiany 13 år siden

Nu tør jeg jo knap nok sige PS3 :)
Valar morghulis
Gravatar

#84 elwood 13 år siden

Wii
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#85 filmkorn.dk 13 år siden

tiany (83) skrev:
Nu tør jeg jo knap nok sige PS3 :)

Fyyyy, skam dig! ;-)
Gravatar

#86 Kruse 13 år siden

Betamax!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#87 filmkorn.dk 13 år siden

Kruse (86) skrev:
Betamax!

Det er altid så hyggeligt at ligge og rode nede på gulvet med tracking-knappen ;-)
Gravatar

#88 frankdrebin 13 år siden

Babo Rises (73) skrev:
Jeg snakker om BD. Frankdrebin nævner det i #67

tournesoller (82) skrev:
Præcis, og de fleste seriøse anmeldere benytter langt bedre maskiner end fx en PS3, som nok er den BD-afspiller, der står i de fleste hjem.

Og så er der naturligvis dem som bare ikke lægger mærke til den type fejl, som nogen påstår er på Inception BD.

Hvilke afspillere benytter folk her i forum?

Ja, jeg bruger også en PS3, samt et ældre Sony 40" som efterhånden er 4 år gammelt.. Så kan sagtens være det er mit udstyr der ikke viser BD til sit fulde potentiale! :)
Gravatar

#89 Bruce 13 år siden

PS3'eren er rigtig nok forældet i dato regi. Ikke desto mindre var den reference afspiller i et godt stykke tid for Criterion, når der skulle demoes via Joe Kanes kalibrerede Samsung 800A projektor. Jeg vil mene, den ikke pludselig begynder at blive så meget ringere, at diverse fejl bliver tydelige.

Der er kommet nye generationer af BD'ere, som har bedre loadingtid, understøtter deep color, som ikke understøttes af BD formatet alligevel og nogle afspillere som er bedre til at simulere deep color (Panasonic) udfra algoritmer og som måske lydmæssigt har en lille fordel. Der er bedre opskaleringsmuligheder til 1080p fra DVD, som ikke er så anvendelige for 1080p film. Selvfølgelig er der bedre afspillere end PS3, men jeg vil ikke mene det på nogen måde antager revolutionerende højder, men små evolutionsskridt.

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10016208-1.htm...
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#90 filmkorn.dk 13 år siden

PS3 review

Konklusion, god til prisen, men Sonys egen stand alone player BDP-S360 er bedre.
What HiFi

Skriv ny kommentar: