Der er mange forskellige meninger om Roland Emmerichs ekstremt succesrige “Independence Day”. Figurerne er unægteligt karikerede, og replikkerne er sjældent andet end stupide. Spørgsmålet er, om man kan magte filmens svagheder og lade sig blive revet med af de fantastiske effekter, det høje tempo og det charmerende ensembles fine indsats. Uheldigvis er “Independece Day” slet ikke så lamslående i High Definition, som den burde være, mens ekstramaterialet er godt, men ikke just uforglemmeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-DocDoom 16 år siden

#30 - Jeg googlede og edit'ede mens du skrev :-) Men tak for hjælpen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#32 HonoDelLoce 16 år siden

Aaaaaaarh!

Sagen er Bank! Så har jeg da hørt titlen før.. Men helt ærligt, så tror jeg aldrig jeg har fået den set .. Men er i gang med at lede efter den ;) Den skal helt sikkert ind i Arnie-samlingen :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#33 filmz-DocDoom 16 år siden

#32: Nu kan det jo være du bliver skuffet, når du ikke har set den "back then". Man har jo ofte et andet view på film man så, da de kom frem, så man accepterer flere platheder... :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#34 HonoDelLoce 16 år siden

#33

Nej, det er fuldstændig ligegyldigt :D

Dengang var jeg slet ikke gammel nok til at påskønne sådanne slags film (udover, selvfølgelig, at sidde og råbe YEAH! og BANG! :D)

Jeg går skam bare i 80'er-mode, ligesom når jeg ser film som Commando og Predator :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#35 filmz-DocDoom 16 år siden

#34: Men du kender vel følelsen, så bare med andre oplevelser...

Den vildeste firser-scene findes i introen til Commando - det er der hvor man ser, hvordan Matrix hygger sig med sin datter uden anden baggrundslyde end musik. Det er intet mindre end fænomenalt:

De træner kampsport, de spiser softice (Matrix hulker af grin, da pigen kommer softice på hans næse) og de fisker i elven osv. Højdepunktet er, da de sammen fodrer et vildt rådyrkid.

Priceless!

Den type scene er i øvrigt parodieret helt genialt i The Naked Gun, hvor Drebin og tøsen når helt vildt mange ting på en dag.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#36 HonoDelLoce 16 år siden

#35

Hehe - jo jo, jeg kender skam sagtens følelsen :D

Og start-scenen i Commando er det faktisk ikke særligt længe siden vi sad og snakkede om herinde en aften hvor jeg så den :D

Det bedste er der hvor Arnie får is i ansigtet og jagter sin datter rundt :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#37 elwood 16 år siden

Mine to farvoritter er der da nogen "hans datter" sniger sig ind på ham og han har øksen i hånden, og så hans Boy Georg Kommentar hvor han lige prøver at være faderlig og forstående, jeg knækker sammen af griin over den lille scene hver gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 HonoDelLoce 16 år siden

#37

Hehe - den film er jo indbegrebet af firser! :D

Nu får jeg helt lyst til at se den igen jo :D Ikke mindst pga Mannequin-soldaterne uden for de store haller, han sprænger i luften ude på øen D:
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#39 filmz-DocDoom 16 år siden

#38: "Mannequin-soldaterne"

Ja, det er fænomenalt. Det bedste er dog, da Arnie (med succes) tager dækning fra massiv kugleregn bag et rosenbed.

Let out some steam, Bennett
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#40 HonoDelLoce 16 år siden

#39

Forstår ikke din pointe? Alle ved da, at rosenbed er mere skudsikre end en New York Taxi! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: