Der er mange forskellige meninger om Roland Emmerichs ekstremt succesrige “Independence Day”. Figurerne er unægteligt karikerede, og replikkerne er sjældent andet end stupide. Spørgsmålet er, om man kan magte filmens svagheder og lade sig blive revet med af de fantastiske effekter, det høje tempo og det charmerende ensembles fine indsats. Uheldigvis er “Independece Day” slet ikke så lamslående i High Definition, som den burde være, mens ekstramaterialet er godt, men ikke just uforglemmeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-DocDoom 16 år siden

ID4 er sgu et af mine svage punkter - men jeg tror nu at jeg nøjes med min dvd-version.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#2 filmz-smedt-meister 16 år siden

Jeg har aldrig rigtige brudt mig om den her film. Jo selvfølge er det godt lavet og det, men ellers synes jeg ikke at den er helt vild fed som nogen mennesker synes.

3/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#3 filmkorn.dk 16 år siden

Jeg synes den var fed første gang jeg så den, og traileren fik mig helt op og ringe, men ved gensyn skinner dens svagheder igennem. Især slutningen er latterlig. productplacement af værste skuffe.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 x marks the spot 16 år siden

Er det mon den alm. bioversion eller det forlængede cut?? R1 2-disc'en var rigtig flot og havde en fed detalje med adgangskoder i menuen for at se den forlængede udgave.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#5 filmz-Kadann 16 år siden

Der er en forlænget udgave? Er der flere cheesy taler med Bill Pullman?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

#4, med mindre den er gemt som en easter-egg, så indeholder Blu-ray'en kun biografudgaven - som jeg dog også foretrækker :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 HonoDelLoce 16 år siden

Meget god anmeldelse..

Men jeg genså filmen her for en lille uges tid siden, og puuuh ha :D Den film var altså MEEGET bedre da jeg var 13 år gammel ;)

Dengang syntes jeg det var sindssygt sjovt når Quaid ramlede pisse stiv rundt og ikke anede hvor han var.. Og så var det jo ikke så vigtigt, at filmen ikke besiddede nogen form for logik eller realisme..

Da jeg genså filmen for nogle dage siden, grinede jeg ligeså ret meget - men det var nok ikke heeeeeelt af de ting, som filmmagerne havde regnet med.. :)

Men skide være med de alt for lette løsninger, de enorme plothuller og den platte komik, for hvad gør alt det, når filmen bare én gang kan give mig kuldegysninger? Oh yes - jeg er en total sucker for Pullman's Independence-tale, og jeg er fuldstændig ligeglad med hvor kliché-fyldt den er :D Man FÅR s'gu næsten lyst til at kaste hænderne mod hinanden og råbe YEAH! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 dolphinfriendly 16 år siden

#7 Ikke mere koffein til dén herre. :)

Gravatar

#9 HonoDelLoce 16 år siden

#8

Det må du s'gu ikke tage fra mig ! Så kan jeg jo overhovedet ikke vågne ordentligt ! :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Jeg synes stadigt, det er en fremragende pastiche på sci-fi fra 1950'erne. Og den første halve time er et studie i effektiv suspense-opbygning.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: