Selv mere end et kvart århundrede efter premieren besidder Steven Spielbergs “Jagten på den forsvundne skat” eventyrgenrens kongekrone. Seriens første to fortsættelser er ikke nær så helstøbte som den uovertrufne originalfilm, men de er slet ikke værst. Skivernes nye dokumentarer er generelt underholdende, men ikke særlig informative eller mindeværdige. Udgivelsens transfers og lydspor er identiske med dem, der blev produceret til den oprindelige dvd-udgivelse i 2003. Hvis man allerede ejer filmene på dvd, er der altså ingen grund til at købe dem igen, og hvis man endnu ikke ejer dem, så er den gamle udgivelses ekstramateriale faktisk bedre. Hvorfor har man ikke i stedet brugt tid og kræfter på at få filmene ud på Blu-ray?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg synes det er fantastisk, at han kunne holde fast i periskobet på den tyske ubåd sålænge.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 BN 17 år siden

#11:

Haha, ja, den detalje hæftede jeg mig også ved.

Det virker ikke særlig sandsynligt - heller ikke i eventyr-sammenhæng - at u-båden ikke skulle dykke igen på dens videre færd.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 filmz-ChesterB 17 år siden

jeg synes altså stadig at short round var/er skide sjov :D men elsker alle filmene på hver deres måde :)
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#14 wimmie 17 år siden

Jeg er også rigtig glad for alle 3 :)
Ok, så 2'eren er nok det svageste led, men den er nu stadig god underholdning...og scenerne under jorden med ofringer og det hele er da det fedeste - måske lige bortset fra hængebroscenen - klassisk!
Jeg kan godt lide den dystre tone i Temple of Doom - og stadig har den humoren i orden. Og Short Round er da et fantastisk lille sidekick :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 MikkelHJ 17 år siden

Jeg er enig i, at Templets Forbandelse er det svageste led i serien. Jeg har endnu ikke set Krystalkraniets Kongerige, så den kan jeg ikke udtale mig om. Jeg synes ikke, Short Round er så irriterende endda. Eller også er det, fordi han er vand ved siden af Willie, der irriterer mig så utroligt meget.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#16 Petrescu 17 år siden

Raiders er helt klart min favorit i trilogien og så kommer de ellers i rækkefølgen i kvalitet for mit vedkommende. Jeg synes at ping-pong'en mellem Ford og Connery er noget søgt.

Men jeg venter med at købe noget som helst med Indy før der sendes en quadrilogy på gaden.
Gravatar

#17 filmz-Orion 17 år siden

Jeg genså "Raiders" fornylig, efter min store skuffelse over "Crystal Skull", og "Raiders" er og bliver den bedste. ALene de første 10 minutter har virkelig meget action og spænding. Selvom jeg har set den mange, mange gange, stiger min puls stadig, i eksempelvis i "Gimme the whip!" sekvensen :-)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#18 Guts 17 år siden

Heeeeey!! Jeg vandt den sgu!! Nice. Var ellers lige ved at købe den her den anden dag.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#19 BN 17 år siden

Angående #10:

Jeg har lige genset "Doom" (for første gang i mere end 6 år) og må revurdere min holdning til filmen som helhed:

Jeg giver den 5/6, for den er fuldt ud på højde med både "Raiders" og "Crusade". Historien er en smule mørkere (dog ikke ret meget) og sine steder mere brutal, og der er færre lokaliteter end i de to andre film, men derudover er der intet i "Doom" der adskiller sig fra stilen og tonen fra de to andre film.

Min tidligere indvending om, at det var "irriterende ... at så meget af den foregår i templet og den underjordiske grotte" trækker jeg tilbage. Det er simpelthen noget nonsens. Tempoet er højt hele filmen igennem.

de der menneskeofrings-scener og Indy forvandlet til ond marionet for overskurken er temmelig langtrukne og fylder alt for meget i filmen.

Mere nonsens! Jeg huskede forkert. Disse scener fylder kun 15-20 minutter af filmen, og de er ikke trukket i langdrag. Man kan næppe på kortere tid etablere en følelse af, at skurkene har overtaget, og at situationen er håbløs. (Jeg regner tiden fra det øjeblik Indy og co. første gang ser ritualet og frem til det øjeblik hvor han bliver sig selv igen.)

Hverken Willie eller Short Round var så irriterende som jeg huskede dem - scenerne med dem er tværtimod faktisk ret sjove. Og Willie er i øvrigt skrevet eller "designet" til at være en irriterende, højrøstet og forkælet dame, der bliver revet ud af sine vante showbranche-omgivelser og med ud på et vildt eventyr! ... Indy har en fin replik om hende: 'problemet med den dame er støjniveauet.'
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 wimmie 17 år siden

#19> Helt enig med den revurdering ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: