Selv mere end et kvart århundrede efter premieren besidder Steven Spielbergs “Jagten på den forsvundne skat” eventyrgenrens kongekrone. Seriens første to fortsættelser er ikke nær så helstøbte som den uovertrufne originalfilm, men de er slet ikke værst. Skivernes nye dokumentarer er generelt underholdende, men ikke særlig informative eller mindeværdige. Udgivelsens transfers og lydspor er identiske med dem, der blev produceret til den oprindelige dvd-udgivelse i 2003. Hvis man allerede ejer filmene på dvd, er der altså ingen grund til at købe dem igen, og hvis man endnu ikke ejer dem, så er den gamle udgivelses ekstramateriale faktisk bedre. Hvorfor har man ikke i stedet brugt tid og kræfter på at få filmene ud på Blu-ray?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Wrangque 17 år siden

Jamen den regner jeg jo stærkt med at vinde...
Gravatar

#2 filmz-kain- 17 år siden

Jeg synes nu stadig at nr 3 er den bedste- Sean Connery og Harrison Ford var perfekte sammen.
Gravatar

#3 Mercadian 17 år siden

Jeg har bare at vinde den konkurrence... Ellers sagsøger etablissementet !!
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#4 filmz-Is 17 år siden

Jeg er helt enig. The Last Crusade er den bedste, medmindre Kingdom of Crystal Skull er bedre, og det tvivler jeg på. :-)
Gravatar

#5 Kruspe 17 år siden

Elsker sarkasmen i 1'eren:

"Dr. Jones, what are you doing down there?"
"Why don't you come down here, I'll show you?!"
(Nok ikke helt korrekt gengivet, men dælme sjovt!)

Men synes nok også 3'eren er bedst...

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#6 mimic 17 år siden

Ka nu også bedst lide 3eren. :)
Gravatar

#7 filmz-mortenk 17 år siden

Jeg elsker scenen på skibet i 1'eren, hvor Marion svinger spejlet rundt og Jones råber alt hvad han kan. Heh.
Gravatar

#8 Bohemian 17 år siden

3'eren er også min favorit. Temple of Doom er dog godt nok en kedelig omgang, og ret middelmådig.
Free in serenity.
Gravatar

#9 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Tja, efter gensyn indenfor de seneste dage, så fik jeg endnu en gang slået fast, at RAIDERS er nummer et. Alene de første fem minutter er det hele værd. Det er noget af det mest energiske, der nogensinde er filmet.

TEMPLE synes jeg stadigvæk er rimeligt middelmådig (det er desværre den eneste, jeg ejer den gamle, originale, danske plakat fra). Til gengæld var jeg overrasket over, at LAST CRUSADE var noget ringere, end jeg huskede den. Jeg er egentligt ret enig i Peter Schepelerns kritik af filmene i det nye nummer af Ekko og hans karakterer.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#10 BN 17 år siden

det irriterende ved "Temple of Doom" er efter min mening, at så meget af den foregår i templet og den underjordiske grotte. Det bremser fuldstændig tempoet, og havde det så bare været interessante ting der foregår! Men de der menneskeofrings-scener og Indy forvandlet til ond marionet for overskurken er temmelig langtrukne og fylder alt for meget i filmen.

Tunnel-jagten og hængebro-scenen er dog fænomenale. Men øv, hvor skal man vente længe på dem!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: