Selv mere end et kvart århundrede efter premieren besidder Steven Spielbergs “Jagten på den forsvundne skat” eventyrgenrens kongekrone. Seriens første to fortsættelser er ikke nær så helstøbte som den uovertrufne originalfilm, men de er slet ikke værst. Skivernes nye dokumentarer er generelt underholdende, men ikke særlig informative eller mindeværdige. Udgivelsens transfers og lydspor er identiske med dem, der blev produceret til den oprindelige dvd-udgivelse i 2003. Hvis man allerede ejer filmene på dvd, er der altså ingen grund til at købe dem igen, og hvis man endnu ikke ejer dem, så er den gamle udgivelses ekstramateriale faktisk bedre. Hvorfor har man ikke i stedet brugt tid og kræfter på at få filmene ud på Blu-ray?
#1 Wrangque 17 år siden
#2 filmz-kain- 17 år siden
#3 Mercadian 17 år siden
#4 filmz-Is 17 år siden
Jeg er helt enig. The Last Crusade er den bedste, medmindre Kingdom of Crystal Skull er bedre, og det tvivler jeg på. :-)
#5 Kruspe 17 år siden
"Dr. Jones, what are you doing down there?"
"Why don't you come down here, I'll show you?!"
(Nok ikke helt korrekt gengivet, men dælme sjovt!)
Men synes nok også 3'eren er bedst...
#6 mimic 17 år siden
#7 filmz-mortenk 17 år siden
#8 Bohemian 17 år siden
#9 filmz-Le Samouraï 17 år siden
TEMPLE synes jeg stadigvæk er rimeligt middelmådig (det er desværre den eneste, jeg ejer den gamle, originale, danske plakat fra). Til gengæld var jeg overrasket over, at LAST CRUSADE var noget ringere, end jeg huskede den. Jeg er egentligt ret enig i Peter Schepelerns kritik af filmene i det nye nummer af Ekko og hans karakterer.
#10 BN 17 år siden
Tunnel-jagten og hængebro-scenen er dog fænomenale. Men øv, hvor skal man vente længe på dem!