”Dette er muligvis mit mesterværk!” udbryder Brad Pitt, da han skærer et hagekors i panden på en skrigende nazist. Og man kan næsten høre Tarantino gnægge i baggrunden over sin selvironiske kommentar, der selvfølgelig er møntet på ham selv. Men er det så hans mesterværk? Ikke helt – det lavede han allerede i 1994 med “Pulp Fiction”. Men mindre kan også gøre det, og “Inglourious Basterds” er en fænomenal hyldest til filmmediet og dets magiske kræfter, som filmelskere ikke må gå glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 14 år siden

#10: Jeg opfatter det ikke som om, at han stædigt insisterer på det. Desuden behøver en genindspilning jo ikke at være tro mod originalen (som jeg i øvrigt er ret sikker på, at han har set).
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 chronaden 14 år siden

Enig, fremragende film som viser Tarantino "still got it!" 5/6 herfra!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#13 BN 14 år siden

ealp (10) skrev:
bn (8) skrev:
[quote=Highland Park (5)]Jeg stoler nu mere på denne herres anmeldelse:
http://www.fyens.dk/article/1308216:Film--Barsk--u...

Men det ender sikkert med, at jeg ser den alligevel.


Det er ikke fair! Jeg var lige blevet nysgerrig efter at se den, men efter at have læst anmeldelsen i Fyens Stiftstidende, er jeg tilbøjelig til at afskrive den som værende en uinteressant film.


En anmeldelse der stædigt insisterer på, at Tarantinos film er en genindspilning af "The Inglorious Bastards" fra 1978, vil jeg passe på med at tillægge alt for meget vægt.


Det er ikke fair! Jeg havde ellers afskrevet filmen efter lige forinden at have været nysgerrig efter at se den, selvom jeg indledningsvis havde afskrevet den som værende en uinteressant film. Men efter at have læst dit indlæg, ealp, har jeg igen fået lyst til at se den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Memphiz 14 år siden

#13 også min tanke. Den anmeldelse holder på flere måder ikke. Så filmen i Athen forleden og den er glimrende!
Gravatar

#15 Zabriskie 14 år siden

#14

nothing but brother love
Le temps détruit tout
Gravatar

#16 Memphiz 14 år siden

Is lolmanden no more?
Gravatar

#17 Martin Schou 14 år siden

Lord Beef Jerky (6) skrev:
Men 6 stjerner?! Så er det sgu da hans mesterværk, eller i hvert fald på højde karaktermæssigt med hans mesterværk.
Det var da en sær måde at kigge på det på.

Ud fra den betragtning er enhver gymnasieelev, der fik samme karakter i højniveau fysik som Niels Bohr eller Holger Bech Nielsen, være lige så dygtige.

På en karakterskala fra 1 til 6 er det naturligvis svært at lave fingrynede gradueringer. Hvis man reserverede karakteren 6 til helt perfekte film, ville vi have samme klage over film som scorede et femtal, da en instruktørs mesterværk ikke nødvendigvis vil være til et sekstal, hvorfor hans mesterværk og næstbedste film sagtens kunne få et femtal.
Gravatar

#18 Zabriskie 14 år siden

lolmanden is no more
Le temps détruit tout
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 14 år siden

Martin Schou, vend og drej det som du vil - 6 stjerner er en anden måde at sige "mesterværk" på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 Memphiz 14 år siden

Du har nu også altid været glad for det navn Zabriskie. Me2.

Skriv ny kommentar: