”Dette er muligvis mit mesterværk!” udbryder Brad Pitt, da han skærer et hagekors i panden på en skrigende nazist. Og man kan næsten høre Tarantino gnægge i baggrunden over sin selvironiske kommentar, der selvfølgelig er møntet på ham selv. Men er det så hans mesterværk? Ikke helt – det lavede han allerede i 1994 med “Pulp Fiction”. Men mindre kan også gøre det, og “Inglourious Basterds” er en fænomenal hyldest til filmmediet og dets magiske kræfter, som filmelskere ikke må gå glip af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 The-new-meister 14 år siden

Den skal bare ses nu:)
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 14 år siden

#40 Haha, nej jeg håber sgu aldrig Tarantino bliver så prædikende, patriotisk og sentimental som Saving Private Ryan er. Men jeg glæder mig da efterhånden til at se den, lyder som om Tarantino er tilbage på sporet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 BN 14 år siden

Lord Beef Jerky (33) skrev:
#29 og 30 Men igen... det er jo blot subjektivt din holdning til skalaen, hvor min er mere:
1/6 - Elendigt makværk
2/6 - Dårlig film der til nød kan ses
3/6 - Middelmådig film
4/6 - God film
5/6 - Fremragende film
6/6 - Guess what? Mesterværk!
Men jeg kan da se jeg er alene her, og synes bare det er lidt synd at man ikke har en karakter, man kan bruge til at definere hvad man føler er et mesterværk så.


Fuldstændig enig. Copy/paste'r lige fra et af mine ældre indlæg:

For nu at belyse hvad jeg mener, så bruger jeg selv 6-skalaen ud fra følgende definition:

1 - Virkelig dårlig (læs: det rene bras)
2 - Dårlig, men med få lyspunkter
3 - middelmådig eller okay, for mange mislyde
4 - meget god, men ikke fuldstændig fri for mislyde/irritationsmomenter/mangler
5 - virkelig god, men mangler lige det der udefinérlige
6 - helt fantastisk, et sandt mesterværk
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#44 Ericmase 14 år siden

Har lige fåret den set efter at have været i biffen. Helt enig med anmeldelsen og hold da kæft for en fed film! Det er nok den bedste krigsfilm af de nye til dato! 6/6 herfra!!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#45 x marks the spot 14 år siden

Er der nogen, der ved hvad der skete med...

PFC Gerold Hirschberg / Samm Levines karakter? (ham fra tv-serien "Freaks and Geeks"). Det ser ud til, at han har scener klippet ud iflg traileren.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#46 filmz-Bruce 14 år siden

Bruger altid 10 skalaen, når der skal defineres et mesterværk. 6 skalaen er i mine øjne for snæver til dette. Der er et stort spring fra 83% til 100%. Kan sagtens give 6/6 til en film, som jeg ikke mener er et mesterværk, men måske super godt INDENFOR genren!!! F.eks. vil jeg give Watchmen 6/6 fordi det er det bedste indenfor genren, men 9/10 på 10 skalaen, fordi jeg ikke mener det er et mesterværk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 Antlion 14 år siden

Normalt er jeg imod karaktergivning, men jeg har efterhånden vurderet et par tusinde film på IMDb, efter at have set / genset dem. Hvis jeg kigger i min vote history, kan jeg se, at jeg ikke har givet en eneste film 10/10: Folks rangeringssystem er altså yderst forskellige, så hvorfor vægter I så meget på karakteren, når det jo egentligt er indholdet af artiklen, I skal forholde jeg til? :)
Gravatar

#48 borggreen 14 år siden

Rigtig, rigtig god film!

Befriende at se en storfilm (...kan den vel godt kaldes) hvor tyskere taler tysk, franskmænd fransk og englændere/amerikanere engelsk (og få taler italiensk!).

Og Christopher Waltz er da helt på højde med Bardem og sir Anthony Hopkins.

5/6 herfra!
Gravatar

#49 Baby Strong 14 år siden

Nogenlunde sådan er min karakter definition.

1/6 - Bunden ! Den rammer alt forkert.
2/6 - Spild af tid.
3/4 - Nogle få ting virker, men den kan ikke ses igen.
4/6 - En ok film.
5/6 - En god film.
6/6 - En rigtig rigtig god film.


Jeg skal helt klart ind og se den. It's gonna be a blast, i believe.
Gravatar

#50 kasper0204 14 år siden

Jeg har det også lidt som #47; I stedet for bare at slå klapperne ned og nærmest insistere på, at 6/6 skal være resultatet af det ypperste mesterværk, så burde man måske læse begrundelsen for karakteren. Især i denne situation, hvor fx 'Lord Beef Jerky' mener, at karateren betyder, at det er Tarantinos bedste mesterværk overhovedet. Hér bør man lige læse anmeldelsen - i hvert fald konklusionen til sidst. For som der står; 'Men er det så hans mesterværk? Ikke helt - det lavede han allerede i 1994 med "Pulp Fiction". Men mindre kan også gøre det'

Skriv ny kommentar: