Jeg tror, der er en film til den højeste hylde gemt i samarbejdet mellem P.T. Anderson og Joaquin Phoenix. En med en stram personinstruktion, der gør skuespillet til en sølvgrå Opel Astra på det ydre, imens der under hjelmen stadig banker en fuldblods Phoenix. En film, der ikke vil det så meget, at den bliver et ekko af noget andet. I ventetiden vil jeg nyde de fire på hylden.
#1 Mikkel Abel 9 år siden
#2 Graversen 9 år siden
#3 SublimeKen 9 år siden
#4 jessup 9 år siden
#5 JonasHH 9 år siden
#6 Morten Vejlgaard Just 9 år siden
Havde en debat med Jakob Stegelmann om emnet for et par år siden ang. Tintin: http://www.ekkofilm.dk/artikler/det-er-ikke-en-anm...
#7 sluppermand 9 år siden
Grunden dertil er fordi jeg blev en smule provokeret over hans fokus på begrebet "kult" og den måde Inherent Vice åbenbart "søger" en kultstatus. For det første lyder det som om Morten virkelig håbede på at se en kultfilm. En film med en masse sjove citater, som han kunne gå og grine af bagefter. For det er åbenbart kult? Jeg tror vi har en meget forskellig opfattelse af hvad kult er.
At Inherent Vice "...forsøger at være en kultfilm", er komplet absurd og hvis du tror at Paul Thomas Anderson har lavet denne film i et forsøg på at lave score nogle billige "kult point", giver du ham fandme ikke meget credit.
#8 Morten Vejlgaard Just 9 år siden