Når “Insurgent” fungerer bedst, og det er når karaktererne taler sammen i stedet for at holde taler, glemmer jeg lidt, at det er endnu en pengemaskine, lavet til de overlevende efter Potter-feber, Twilight-mania, Hunger-hunger og så videre. Når den er værst, er det en farve- og humorforladt én til én-fortolkning af en konservativ, opretstående abes samfundsproblemer. Det er ikke nok til at være den udvalgte.
#1 moulder666 10 år siden
er simpelthen eet stort rod, og jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke aner, hvad du ønsker at fortælle med det.
Resten af anmeldelsen er sådan set ganske fornuftig - og jeg forventede mig da heller ikke det store af filmen - læste bog nr. 1 og var alt andet end imponeret.
Nej, hvis man endelig SKAL pushe en nyere bog-serie om teenage-oprør, må det helt klart blive Red Rising - den må de for min skyld gerne filmatisere. (det kræver dog en R-rating for at være oplægget tro, så det kommer sgutte til at ske :-)
(edit: det sidste afsnit har intet med resten af mine kommentarer at gøre - det var bare ekstra off-topic info til verden)
#2 zamm- 10 år siden
#3 Geekalot 10 år siden
#4 MartinEH 10 år siden
Så alt i alt en ganske fornuftig anmeldelse :-)