Når det er sagt, så er “J. Edgar” ikke kun skønne, spildte kræfter, og filmen har bestemt sine øjeblikke. Især den sidste halve time er mindeværdig, for her får Leonardo DiCaprio lov til at spille sig helt ud på kanten af scenen. Det øjeblik, hvor Hoover efter sin mors død iklæder sig hendes kjole, mens han manisk gentager ordene ”Vær stærk, Edgar”, er et gribende billede på den indre kamp, Hoover kæmpede gennem hele sit liv.

”Vores eftermæle vil blive baseret på, hvordan vores historie slutter,” siger Hoover hen imod slutningen af filmen. Hans egen historie slutter langtfra rosenrødt og efterlader et billede af en paranoid, hyklerisk og kold skiderik, der pyntede på sandheden og desperat prøvede at opnå folkets gunst gennem hele sit liv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MMB 12 år siden

#10

Hovedparten af alle anmeldere giver filmen lunkne anmeldelser. Så det er altså ikke kun denne anmelder, som er unik.
Gravatar

#12 Leo DiCaprio 12 år siden

Aha. True.

Men der skal heller ikke meget til før noget er galt. Alle detaljer osv og bla bla.

Men hold kæft. Jeg nød altså filmen!
Gravatar

#13 MMB 12 år siden

Leo DiCaprio (12) skrev:
Aha. True.

Men der skal heller ikke meget til før noget er galt. Alle detaljer osv og bla bla.

Men hold kæft. Jeg nød altså filmen!


Skal der også være plads til. :) Faktisk har de danske anmeldelser generelt været ret positive taget de amerikanske i betragtning. :) Jyllands-Posten giver den 5 stjerner. :)
Og bare rolig, Leo skal nok få en Oscar-nominering. :P
Gravatar

#14 Leo DiCaprio 12 år siden

Hehe. I så fald er en nominering også på sin plads. Men personligt kan jeg dog stærkt anbefale den! :).
Gravatar

#15 Collateral 12 år siden

Leo DiCaprio (12) skrev:
Aha. True.

Men der skal heller ikke meget til før noget er galt. Alle detaljer osv og bla bla.

Men hold kæft. Jeg nød altså filmen!


Nu er anmelderen jo ikke ude på at ødelægge filmen for dig, men siger blot sin mening om den. At du så er uenig gør jo ikke at han skal holde kæft, men beviser bare at det er dejligt at man her på filmz har mulighed for at erklære sig uenig med anmelderen, og eventuelt argumentere for sin uenighed.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16 Spanner 12 år siden

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#17 McPeter 12 år siden

Spanner (16) skrev:
http://www.quickmeme.com/meme/35re6w/

Hahaha :-D
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#18 Leo DiCaprio 12 år siden

#15:

Jeg har da ikke sagt han skulle holde sin kæft? Jeg hentyde blot til "uden at kritisere" at anmeldere ser tingene på helt andre måder end den gense tilskuer i visse tilfælde. Og at der ikke skal noget som helst til før at en film ikke er så god som den skulle have været. Men at hvis man blot skal nyde en film og ikke tænke på de mindste detaljer så kan en film altså godt være top dollar. I mit tilfælde syntes jeg den sidste del. Hvorfor jeg ikke kunne forstå anmelderens så kritiserende mening. Jeg syntes den er spændende fra start til slut. Men visse steder har den selvf sine mangler men ellers intet andet.
Gravatar

#19 Leo DiCaprio 12 år siden

#16:

Det var faktisk pisse grinern. En stor latter udbrød faktisk :)
Gravatar

#20 wimmie 12 år siden

Spanner (16) skrev:
http://www.quickmeme.com/meme/35re6w/


Hehe - fantastisk :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: