Når det er sagt, så er “J. Edgar” ikke kun skønne, spildte kræfter, og filmen har bestemt sine øjeblikke. Især den sidste halve time er mindeværdig, for her får Leonardo DiCaprio lov til at spille sig helt ud på kanten af scenen. Det øjeblik, hvor Hoover efter sin mors død iklæder sig hendes kjole, mens han manisk gentager ordene ”Vær stærk, Edgar”, er et gribende billede på den indre kamp, Hoover kæmpede gennem hele sit liv.

”Vores eftermæle vil blive baseret på, hvordan vores historie slutter,” siger Hoover hen imod slutningen af filmen. Hans egen historie slutter langtfra rosenrødt og efterlader et billede af en paranoid, hyklerisk og kold skiderik, der pyntede på sandheden og desperat prøvede at opnå folkets gunst gennem hele sit liv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Babo84 12 år siden

Leo DiCaprio (18) skrev:
"uden at kritisere"



Leo DiCaprio (10) skrev:
Har du spist søm?


Men nu har du " " med, så.... :)
Gravatar

#22 Collateral 12 år siden

Leo DiCaprio (18) skrev:
Jeg har da ikke sagt han skulle holde sin kæft? Jeg hentyde blot til "uden at kritisere" at anmeldere ser tingene på helt andre måder end den gense tilskuer i visse tilfælde. Og at der ikke skal noget som helst til før at en film ikke er så god som den skulle have været. Men at hvis man blot skal nyde en film og ikke tænke på de mindste detaljer så kan en film altså godt være top dollar. I mit tilfælde syntes jeg den sidste del. Hvorfor jeg ikke kunne forstå anmelderens så kritiserende mening. Jeg syntes den er spændende fra start til slut. Men visse steder har den selvf sine mangler men ellers intet andet.


Så har jeg læst #12 forkert :) Men at gå i detaljer er vel anmelderens lod tænker jeg. Ellers bliver det svært at skrive særlig mange ord om filmen udover "den var god" eller "den var dårlig." At du så har en anden måde at se den på er jo fint.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#23 Slettet Bruger [535186323] 12 år siden

Leo DiCaprio (18) skrev:
#15:Jeg hentyde blot til "uden at kritisere" at anmeldere ser tingene på helt andre måder end den gense tilskuer i visse tilfælde. Og at der ikke skal noget som helst til før at en film ikke er så god som den skulle have været. Men at hvis man blot skal nyde en film og ikke tænke på de mindste detaljer så kan en film altså godt være top dollar.


Det er jo ikke anderledes end at sige, at jeg eksempelvis bemærker noget andet ved en film end en af mine kollegaer, der ikke er filmfan.

De fleste har jo vidt forskellige erfaringer, når de går ind og ser en film og dømmer filmen ud fra den erfaring. "Små ting" kan jo være en stor ting for andre mennesker og kan være afgørende for om man lever sig ind i illusionen.

Anmelderen i dette tilfælde, bemærker jo noget, der er et ret stort punkt for ham, nemlig dårlig makeup. Jeg har ikke set filmen, så jeg er ikke i stand til at sige om jeg er enig eller uenig, men hvis det virkelig er tilfældet, vil jeg bestemt heller ikke betegne det som et lille punkt, men igen, det er jo ikke sikkert, at det vil genere andre.
Gravatar

#24 Babo84 12 år siden

Jeg så nogle klip fra filmen i go' aften Danmark, og filmens makeup så ret skidt og kunstig ud. Om det er noget der knækker filmen, ved jeg ikke helt.
Gravatar

#25 jessup 12 år siden

3-4/6 - (den mindst mulige 4er)

Så den mest pga. at "hans" epoke og syn på fjenderne interessere mig. det største problem er for mig ikke manglende psykologisk indsiigt i hans karakter men mere at udviklingen af hans karakter er stærkt begrænset - han sætter sig noget for og gør det drysset med lidt kærlighed mænd imellem. Et stort plus til et forholdsvist grundigt afsæt i den "first red scare". Ikke Caprios bedste film men den bedste præstation fra ham.
This is just until June
Gravatar

#26 jessup 12 år siden

Rent skuespilsmæssigt vil jeg også fremhæve Armie Hammer som Hoovers ven/elsker gennem livet - han spilllede Cameron Winklevoss / Tyler Winklevoss i Social Network. Han er især inden sminken fremragende.
This is just until June
Gravatar

#27 Kochie 12 år siden

Jeg er ganske uenig i anmeldelsen på flere punkter.
Jeg vil dog starte med at erklære mig enig i, at makeuppen fungerer bedre på nogen end andre. Det ser værst ud på Armie Hammer, men det var nu ikke noget, der væltede læsset for mig, omend det blev forstyrrende.

Derudover fandt jeg på intet tidspunkt springet i tid for forstyrrende. Der var til gengæld nogle ganske imponerende overgange, hvor kameraføringen var med til at drive os tilbage i tiden. Jeg synes, at Leonardo DiCaprio spiller fantastisk, og at historien var overbevisende fortalt fra start til slut. Hoovers tale var forførende fra start til slut, jeg krummede tæer over hans akavethed over for det modsatte køn og var imponeret over samspillet mellem DiCaprio og hans mor.

Dermed ikke sagt, at filmen var perfekt. Den var en anelse for lang. Den var en anelse for sløv, og Armie Hammers makeup krakelerede desværre i de sidste scener. Alt i alt var jeg mere end godt underholdt, og jeg befinder mig personligt mellem 4 og 5 stjerner.

Skriv ny kommentar: