Når det er sagt, så er “J. Edgar” ikke kun skønne, spildte kræfter, og filmen har bestemt sine øjeblikke. Især den sidste halve time er mindeværdig, for her får Leonardo DiCaprio lov til at spille sig helt ud på kanten af scenen. Det øjeblik, hvor Hoover efter sin mors død iklæder sig hendes kjole, mens han manisk gentager ordene ”Vær stærk, Edgar”, er et gribende billede på den indre kamp, Hoover kæmpede gennem hele sit liv.

”Vores eftermæle vil blive baseret på, hvordan vores historie slutter,” siger Hoover hen imod slutningen af filmen. Hans egen historie slutter langtfra rosenrødt og efterlader et billede af en paranoid, hyklerisk og kold skiderik, der pyntede på sandheden og desperat prøvede at opnå folkets gunst gennem hele sit liv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Leo DiCaprio 12 år siden

Skuffende at høre. Men som den trofaste DiCaprio fan jeg er, så skal jeg se den alligevel.
Gravatar

#2 Frederik 12 år siden

Velskrevet anmeldelse, og havde på fornemmeren at det ville ende sådan.

Clint Eastwood er i mine øjne ikke en specielt talentfuld instruktør. Hvis jeg kigger på hans filmografi er det egentlig kun "Unforgiven" og "Letters from Iwo Jima" der har præsteret noget der er over middelmådigt de sidste 20 år.
Gravatar

#3 Wangsgaard 12 år siden

Er der ikke lidt for meget spoiler i den sidste del hvor karakteren udgives ?
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#4 wiseguy 12 år siden

Frederik (2) skrev:
Hvis jeg kigger på hans filmografi er det egentlig kun "Unforgiven" og "Letters from Iwo Jima" der har præsteret noget der er over middelmådigt de sidste 20 år.


Så ska' du da ha' briller, for du har overset både "Mystic River" og "Million Dollar Baby" ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

Frederik (2) skrev:
Clint Eastwood er i mine øjne ikke en specielt talentfuld instruktør. Hvis jeg kigger på hans filmografi er det egentlig kun "Unforgiven" og "Letters from Iwo Jima" der har præsteret noget der er over middelmådigt de sidste 20 år.


http://members.roadfly.com/yelowbastard/baby.ban.h...
Gravatar

#6 The Insider 12 år siden

#3, det er selvfølgelig altid en svær balancegang, når der er tale om en autentisk film, der har rødder i virkelige begivenheder i fordums tid, men jeg har rettet det lidt til for at gøre det lidt mindre afslørende :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 Lehrmann 12 år siden

Gran Torino er en perle, og ud fra den bygger jeg al min respekt til ham som instruktør.
Gravatar

#8 Babo84 12 år siden

De amerikanske anmeldelser er også lunkne..
Gravatar

#9 Wangsgaard 12 år siden

The Insider (6) skrev:
#3, det er selvfølgelig altid en svær balancegang, når der er tale om en autentisk film, der har rødder i virkelige begivenheder i fordums tid, men jeg har rettet det lidt til for at gøre det lidt mindre afslørende :-)


Det var mere disse parlinier jeg studsede over

Det øjeblik, hvor Hoover efter sin mors død iklæder sig hendes kjole, mens han manisk gentager ordene "Vær stærk, Edgar" er et gribende billede på den indre kamp, Hoover kæmpede gennem hele sit liv.


Jeg har dog ikke set filmen og kender ikke rigtig hans historie så kan godt være jeg er lidt galt på den :)

Filmen skal i hvertfald ses i weekenden
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#10 Leo DiCaprio 12 år siden

Jeg må lige spørge anmelder.

Har du spist søm?

Filmen var da helt igennem eminent. Den lever da fuldt op til forventningerne. Og den er glimrende hele vejen igennem! Jeg kan under ingen omstædigheder spotte alle de fejl og mangler du mener filmen har.

Du havde næsten snøret mig i starten. Men den gik ikke kære anmelder.

Skriv ny kommentar: