“Jack Reacher” er en superb thriller gennemsyret af god humor, høj intensitet og solidt skuespil. Man savner at komme lidt længere ind under huden på Tom Cruises fandenivoldske helt, men man morer sig for kosteligt til at spekulere over filmens minimale minusser, før rulleteksterne gør deres entré. Filmens stilfulde billedside og stemningsfulde lydside gengives fornemt i HD, og ekstramaterialet (hvor det meste i øvrigt udelukkende medfølger på netop Blu-ray-udgivelsen af filmen) er både velproduceret og interessant. Hvis man er fan af filmen, genren eller Cruise, er der simpelthen ingen vej uden om denne skive.
Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!
#11 OxxY 11 år siden
#12 Ispep 11 år siden
Og skylle det ned med afspændingsmiddel, og så er der PA.....RTY :D
#13 bjarke 11 år siden
#14 Graversen 11 år siden
Det positive opvejer dog langt fra det negative, for hold da op hvor er det en klichefyldt, tåbelig og ligegyldig film. Superhelten Jack Reacher er fuldstændig uovervindelig, hvilket er røv kedeligt, han er retfærdigheden selv og af en eller anden grund er han ikke interesseret i den idiotiske kvinde i nød. Hendes ansigtsmimik igennem hele filmen var 100 % blankt.
Jeg forstår stadig ikke helt hvad det hele handlede om, eller også kan jeg bare ikke acceptere,
Hvad skete der i øvrigt for badeværelsesscenen, hvor dum og dummere forsøger at tæske Reacher? Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tro de var robotter og Michael Bay havde instrueret scenen. Det var muligvis det dårligste forsøg på at lave en sjov scene, siden alle scenerne i Transformers 3.
(spoiler-advarsel indsats af admin)
#15 Driver 11 år siden
Og Robert Duvall var nizzle!
7/10
#16 Høegh 11 år siden
Men for søren/pokker/fa'en/jesus-kristus hvor er karakteren Jack Reacher dog øretæveindbydende selvfed. Det var nærmest som at se en gammel film, med den evigt uovervindelige, ultra retfærdige, totalt ufejlbarlige og konstant belærende vismand Steven Seagal... eller bare som at se et kort interview med René Dif...
Og halvdelen af filmens scener virkede netop til udelukkende at være med i filmen ud fra devisen: "Lad aldrig publikum glemme hvor fantastisk og fuldendt et menneske Jack Reacher er".
Nu har jeg ikke læst bøgerne, men udfra filmen slår de mig som hovedsageligt at være henvendt til fyrreårige enlige mænd, på samme måde som billige kærlighedromaner hovedsageligt er henvendt til fyrreårige enlige kvinder... Håber lidt jeg tager fejl.
#17 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#18 Høegh 11 år siden
Han er bare så skide sød
#19 JHP 11 år siden
Er godt klar over at anmeldelser af film generelt er subjektive meninger om det den enkelte anmelder nu ser. Man kan bare konkludere at de seneste filmanmeldelser fra biograffilm er anmeldt på en meget kritisk/kunstnerisk måde og dermed ikke rammer den almene befolkning, som Filmz generelt har som forbrugere af deres 'produkt'.
Et godt eksempel igen er Iron Man 3, som uden at spoile filmen er blevet fejlvurderet til udelukkende at fokusere på fejl i filmens sammenhæng, dvs. scriptplay. Som gjorde at filmen udelukkende blev vurderet på de mangler som eksisterede og dermed udelukkende var anset negativt.
Mine filmpræferencer er ikke hjerne-død action med intet indhold og talentløs skuespil, men film som er blevet anset som Oscarværdige er blevet vurderet for negativt, med ingen overvejelser om hvordan deres (Filmz) målgruppe eller andre anmeldersites vil modtage denne.
Resultatet: Forbrugerene mister tilliden til deres anmeldelser og derfor vil bruge denne til nyheder, som der endda findes andre og bedre alternativer til dette.
#20 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Man får lyst til at sidde med ham i en sofa og drikke te og med en ostemad.