Der er egentlig ikke så meget at sige om filmen. Dem der gerne vil se den – har sikkert allerede besluttet sig, og det samme gælder også den modsatte vej. Enten så kan man lide James Bond, eller også så kan man ikke – hvis du hører til blandt de første, så vil du med garanti ikke blive skuffet. Men hører du til de sidste, så er det bare en actionfilm som så mange andre – uden den dybsindige historie, uden de store overraskelser.

Den hører til en af de bedste af Bond-filmene, og hvis karakteren skulle gives i sammenligning med de andre, så ville den have fået et firetal – men da det jo ikke er tilfældet, så må den nøjes med et tretal, pga. den haltende historie, og de fleste af skuepillerne leverer heller ikke ligefrem Oscar-materiale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Filmen fik åbenbart 6 stjerner i Jyllands Posten... Hver sin smag vel.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

#12 21 år siden

#11 OK - Hvad fanden for en film har han set???

JOHS. H. CHRISTENSEN fra Jyllands POsten har sgu lige taget Niels Frid prisen for på overbevisende og utvetydig vis at undergrave sin egen autoritet. En klokkeklar 10'er for stil og afslutning...

Så er der tilsyneladende kun Politiken og Weekendavisen tilbage af dagbladende.
Gravatar

#13 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Ja, det er sørgeligt som de falder.

http://www.scope.dk/filmanmeldelser.php?movID=1618
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#14 ulrich{ 21 år siden

lol@6 stjerner

Det her er den ringeste bond film jeg har set :(
Gravatar

#15 filmz-ragnar 21 år siden

Skide dårlig film :(
Gravatar

#16 filmz-KrokoHunter 20 år siden

Inden jeg begynder min kommentar, vil jeg lige pointere at jeg har mit indtryk efter, at have set filmen samt tilhørende ekstramateriale på DVD.

Jeg var nok en af dem der fra start var noget negativt stemt over for "Die Another Day". Jeg tror det var mange små irritationsmomenter der gjorde, at jeg absolut ikke ville spilde penge på den i biografen (jeg har så givet min svigerfar den på DVD i fødselsdagsgave, så kunne jeg jo låne den på den måde ;-) )

Men nu har jeg så set filmen.

Man kan vel godt sige, at historien er lidt tynd, men jeg synes nu ikke den er mere tynd end de andre. Jeg synes derimod at det nok er en af de Bond-film der har den største underholdningsværdi.

Jeg kan ikke se, at Halle Berry skulle være så fantastisk en skuespillerinde, og jeg synes ikke hendes præstation i denne film er noget særligt. Der syens jeg at Rosamund Pike (Miranda Frost) klarer det noget bedre.

Jeg synes Cleese har været en fantastisk arvtager for Desmond. Han passer virkelig godt ind i karakteren, og har samtidig formået at tilføje den lidt af hans egen personlighed.

Jeg HADER Madonnas titelsang til filmen. Den er sikkert vældig god på et diskotek, men som titelsang i en Bond-film holder den ikke. Desuden virker det lidt latterligt, at hun har en cameo i filmen.

Ligesåmeget som jeg hader titelsangen, ligesåmeget ELSKER jeg titelsekvensen (lidt en weird position at stå i). Jeg synes klart det er den fedeste titelsekvens, og da jeg interesserer mig for post-production og compositing, var det bare megaguf at der var nogle indslag, om udarbejdelsen af titelsekvensen, på DVD'en.

well det var mange små indfald. Alt ialt synes jeg at det nye skud på stammen, viser en mere moderne Bond-film på det rent filmiske. Jeg må sige, at jeg blev positivt overrasket, men at nogle af mine fordomme også blev holdt i hævd (læs Halle Berry og Madonna)
Gravatar

#17 filmz-Dexter47 20 år siden

JFDÆLAJCsalncpaCPPFH SUT MIN [forkortet af redaktionen]

Skriv ny kommentar: