“Jeg erklærer jer nu for Chuck og Larry” formår aldrig at påvirke lattermusklerne i en sådan grad, som en komedie bør gøre. Udover et par sjove episoder byder filmen ikke på andet end diverse henvisninger til sex, samt de sædvanlige forviklinger en komedie gerne byder på. Dertil lægges en hullet og mangelfuld handling, der har lige så lidt indhold, som der er følelser i et proformaægteskab.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-OlesSlaver 16 år siden

Øv. Havde virkelig set frem til denne film. Skal dog ses alligevel, er fuldstændig vild med James i kongen af queens.
Gravatar

#2 Zabriskie 16 år siden

"Jeg erklærer jer nu for Chuck og Larry" formår aldrig at påvirke lattermusklerne i en sådan grad, som en komedie bør gøre.

Hold da helt kæft professor, du må ha' set mange gode komedier...
Le temps détruit tout
Gravatar

#3 filmz-OlesSlaver 16 år siden

Kan jo selvfølgelig også være at anmelderen har haft en lortedag og at han så lader det gå ud over filmen... (I hope so)!!!
Gravatar

#4 chuck 16 år siden

Ikke nogen specielt vellykket film, men den havde sine øjeblikke. Jessica Biels bagdel er et plus. Jeg var helt smadret af grin over Rob Schneiders rolle som japansk homopræst, fantastisk!!!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#5 Lawman. 16 år siden

Det var vel hva man kunne forvente, Sandler kan sq ødelægge enhver komedie...
Gravatar

#6 filmz-humon 16 år siden

Jeg så den for et par uger siden, og jeg var absolut heller ikke særlig imponeret over den. Den havde et par sjove jokes, men også alt for mange fejl. Først og fremmest er der alle dem anmelderen nævnte, men jeg undrede mig også meget over hvorfor Chuck var så populær blandt kvinderne. Han var ikke videre sympatisk, og så godt ser Sandler heller ikke ud. Det var fuldstendigt latterligt. Og der er også problemer med pointen i filmen.
Den prøver at fortælle os at det er ”okay to be gay”, og at intimitet mellem heteroseksuelle venner ikke er noget at være bange for, men det budskab bliver fuldstændig smadret i retssal scenen, hvor Chuck og Larry ser ud som om de er blevet bedt om at æde en hundelort.

Så når både humoren, logikken og formålet med filmen ikke fungere, hvad er der så tilbage?
"You don't stop being afraid of spiders just because the world's blown up" - Simon Pegg
Gravatar

#7 chuck 16 år siden

#6 Biels bagdel ;o)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#8 filmz-humon 16 år siden

#7 Og det er ikke ret meget.
"You don't stop being afraid of spiders just because the world's blown up" - Simon Pegg
Gravatar

#9 filmz-Prodigy 16 år siden

7 #

Biel, er dejlig :D

6 # Du kan da ikk sige, at Sandler ikk ser godt ud?
det er din smag, og ikk andres..
Men hvad har hans udseende også og gøre med filmen?
Jeg synes personligt selv, at han er skide sjov..
Gravatar

#10 filmz-humon 16 år siden

#9 Jeg siger ikke at han er grim, bare at han er en helt almindelig fyr at se på, og at hans karakter ikke er sympatisk nok til at jeg som publikum tror på at han er den Don Juan han skal forestille i filmen. Tænk på scenen hvor han lægger an på den kvindelige læge. Han viser hende ingen respekt, og hun er tydeligvis vred. Alligevel dukker hun pludselig op, uden nogen som helst forklaring, som en af pigerne i hans hjemme-orgie. Det fungerer ikke rigtigt.

Om en skuespiller er sjov eller ej, har intet at gøre med om han fungere som Don Juan. Jeg er eksempelvis stor fan af Simon Pegg (fyren fra ”Shaun of the Dead” og ”Hot Fuzz”) som jeg syntes er enormt morsom og sød, men uanset hvor meget jeg personligt kan lide ham, ville ingen kunne bilde mig ind at hans rolle kunne lokke seks piger til at havde et orgie med ham.

Som eksempel er Will Smith heller ikke min type, men jeg tror alligevel på at hans karakter i "Hitch" kan lægge damerne ned på stribe, fordi vi får en forklaring på hvordan han gør, og fordi hans karakter er sympatisk. Selv Will Ferrell, som jo absolut ikke er køn, virkede troværdig som damernes ven i ”Blades of Glory” fordi han ikke kunne få fat på hvem som helst.
"You don't stop being afraid of spiders just because the world's blown up" - Simon Pegg

Skriv ny kommentar: