Jeg beundrer den gnist, der brænder i Ole Japp, og de mange sømil, han har rejst for at få søsat “Jens Munk – NordvestXpeditionen”. Han fortjener den største stjerne. Tilsvarende piner det, at det er mig og ikke familie, venner og kolleger, der på god afstand af en biografpremiere kunne have taget sin Thomas Blachman-pligt på sig og talt de hårde, men sande ord: ”Ole, du kan ikke lave film.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Business Monkey 8 år siden

Fantastisk anmeldelse Morten!

Jeg får faktisk helt lyst til selv at se filmen på trods af, hvor tilsyneladende dårlig den er.

Din hårde, men følte formidling af den som film giver mig filmlyst! :D
Gravatar

#2 PederLyager 8 år siden

Jeg og nogle venner ynder engang imellem at se film, der er så dårlige, at man kan grine af dem (fx "A Viking Saga", "The Room", "Troll 2"): Falder denne film under den kategori?
Film-elsker
Gravatar

#3 Business Monkey 8 år siden

#2 Tilsyneladende passer den på "opskriften" på sådanne film.
En utroligt entusiatisk instruktør, som bare ikke kan finde ud af tingene, og som på en tilsyneladende uerkendt facon går på det ene tekniske kompromis efter det andet.

Ud fra denne form er utallige "so bad it's good" film blevet lavet. Det manglede bare at instruktøren ikke var dansk selvom filmen er lavet på dansk.
Gravatar

#4 Gasivodo 8 år siden

..og jeg troede; det var Arnold i Maggie.

Glimrende
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Mange tak, Mattia.
Gravatar

#6 Business Monkey 8 år siden

Så skal jeg ind og se den med et par venner i dag, og det ser ud til at vi får hele salen for os selv. Det får vi vist også brug for. :D
Gravatar

#7 Doctor Doom 8 år siden

slettet - ikke ad admin., men af mig selv. det var noget værre vrøvl

Skriv ny kommentar: