Jeg har intet imod selvtægt på film. Det kan se fedt ud som i “Oldboy”, rejse dilemmaer som i “The Dark Knight” eller levere kultseje replikker som i “Dirty Harry”. “John Wick” er ikke uden kultiske ’så dårlig, at den er god'-kvaliteter, men den har ikke nok af dem til at være mere end så dårlig, at den er dårlig. Stakkels hund.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 9 år siden

Hold da op en lav score. Jeg har ikke selv set den endnu, men forventer en noget bedre film, end hvad anmelder har oplevet.

Rotten Tomatoes tyder også på noget andet, selvom jeg godt ved tomaten ikke er end all-be all

http://www.rottentomatoes.com/m/john_wick/
Gravatar

#2 runehansen76 9 år siden

Dårlig stil at ha spoilere i overskriften....
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#4 Snyltetast 9 år siden

At dømme ud fra, hvad jeg kan læse mig til stort set alle andre steder, har Filmz' anmelder da vist enten fuldstændigt misforstået filmen, eller også har han set en helt, helt anden film.
Gravatar

#5 Sjølle 9 år siden

#4

"At dømme ud fra, hvad jeg kan læse mig til stort set alle andre steder, har Filmz' anmelder da vist enten fuldstændigt misforstået filmen, eller også har han set en helt, helt anden film."

Du må være ny her, ellers har du bare aldrig lagt mærke til stilen fra Morten Vejlegaard Just... så siger jeg ikke mere
Gravatar

#6 Nexiz 9 år siden

Meget uenig i karakteren. Var inde og se den her til aften, og dette er årets fedeste actionfilm!
Rollen som tidligere hitman man på vanvittig rampage klæder Keanu Reeves fantastisk og actionsekvenserne/gunfights er fabelagtigt koreograferet!

5/6 herfra. Ikke alle film har et sindrigt plot som omdrejningspunkt - og det er i dette tilfælde skam helt i orden, for John Wick står ved hvad den er med manér!
Gravatar

#7 PederLyager 9 år siden

Det er en super underholdende actionfilm. Jeg læser Wicks motivation - drabet af hunden - som en tyk, satirisk kommentar til genren. Det går igen flere steder, som jeg ikke rigtig gider nævne, da det bare ville være en stor spoiler-fest så. Men fx (uden jeg spoiler handling) kan nævnes mafiabossens nærmeste undersåt, som frem for - som genren dikterer - at være slesk og underdanig tydeligvis hader sin chef og lader det vise gennem hele filmen.
Film-elsker
Gravatar

#8 Geekalot 9 år siden

For søren da..... en film jeg kan være enig med Morten i :)

:)
Gravatar

#9 Driver 9 år siden

Super fed film! Der hersker nok ingen tvivl om, at Keanu Reeves mere er en actionhelt, end han er en skuespiller, men den slags har vi også brug for. Vi har brug for nutidens Arnold, Sly, Russel og Willis og vi har brug for film, som i tråd med især deres 80'er klassikere nærmest definerer hvert enkelt action-årti. John Wick er med til at definere 2010'erne og det er tilmed på langt bedre manér end fx. The Expendables og Fast-filmene og det takker jeg tilbagevendte Reeves for, der meget apropos var med til at definere 90'erne med film som Speed, The Matrix og Point Break - Du har været savnet, Keanu!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#10 Geekalot 9 år siden

af de film du nævner er det da kun Point break der levere skuespil.

Skriv ny kommentar: