Man kan diskutere, hvor julet “Jul i Bakkekøbing” egentlig er. Først og fremmest handler den om sne og et lokalt dagblads krise. Selve julen forekommer en smule underordnet. Hen mod slutningen synes budskabet pludseligt og lidt overraskende at være, at det ikke er alt i verden, der er farligt, og selv om den pointe er leveret fint nok, udtrykker den meget godt filmens grundlæggende problem: Der er simpelthen for lidt samlet fokus og for mange bolde i luften til, at det hele kommer til at spille optimalt på mit juleorgel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 rauhe 10 år siden

Jeg forstår ikke rigtigt. Der står i anmeldelsen at >>..."Bjergkøbing Grand Prix", som er en fjern fætter til filmen...<<, men persongalleriet er da det samme som i Bjergkøbing Grand Prix (som jeg husker den). Hvordan kan det så være så fjern en fætter?

Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#1

Du kan have ret i, at "fjern" måske er i overkanten. Men det henviser til, at filmen ikke måtte blive kaldt Bjergkøbing og karakterernes også navne er ændret en smule. Nu er det ikke Theodor, men Reodor osv. Filmslægtninge er de i hvert fald :)
Gravatar

#3 Fredag 10 år siden

Fra anmeldelsen skrev:
for mange bolde i luften til, at det hele kommer til at spille optimalt på mit juleorgel.
That's a good vending Hansi;)
Gravatar

#4 Tenebrae 10 år siden

Hvorfor er det, at de ikke må kalde byen Bjergkøbing i Danmark?

I Norge hedder byen stadig Flåklypa, som i den første film. Personerne er også de samme som i den første - den norske titel er Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa.
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com

Skriv ny kommentar: