Det er derimod Bruce Wayne, der er rig. Det svarer han i det sjoveste comeback i “Justice League”, da Flash spørger, hvad det nu lige er, der gør Batman super? Den store ambition i “Batman v Superman” er forvandlet til lette jokes, der trods alt er bedre, end dem de fortæller i “Suicide Squad”. Men man må give DC Films, at Steppenwolf fik samlet moderboksene, før Thanos fandt sine infinity stones. De har indhentet Marvel og reddet verden på to timer. Hvad så nu, DCEU?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gladiator 6 år siden

Jeg var utroligt underholdt, og gik faktisk fra biografen, med et stort smil på læben. Flash stjæler showet, og jeg grinede sgu hver gang han fyrede en linje af, more or less (Jeg ser mig selv som en med en god portion humor, specielt sort humor.... Måske ik?). Batfleck var meget bedre i denne, og synes faktisk han ejer rollen godt, som en arrogant skid på overfladen, med så mange dæmoner i dragten, at det har overtaget privatlivet. Men på bunden er han faktisk en fin fyr. Gal Gadot er igen kanon. Deres vel nok mest geniale casting.. Sammen med Ezra Miller. Og så glæder jeg mig enormt meget til at se mere til Jason Momoa som Aquaman. Han har et kanon glimt i øjet.
Er personerne karikerede? Njah. Verden er sådan. Vi er sgu alle en type, men typer der redder verden, er sgu ofte nødt til at være karikerede. For det er den type, der gider sådan noget. Det kræver noget. Her synes jeg at holdet har en fin forskellighed. Batman er bedstefar, WW er mor, Superman bliver vel far, Cyborg er teenager, Flash er babien og Aquaman er den fulde onkel.

Og så skal Joss Whedon have ros, for jeg tror han har ryddet gevaldigt op, og synes aldrig præsentationen er de tre nye ansigter, bliver for meget for filmen. Det gøres kontant, elegant og forholdvis fornuftigt.

Jeg er måske en af få (?), der faktisk synes at Marvel, specielt med Avengers, er blevet for børnevenligt, og utroligt uinteressant. Det skal dog siges, at jeg var fint underholdt i Civil War, som havde meget mere kant, og en Captain America som ikke var så skide stueren. Dog mangler jeg Thor 3 og Spiderman - soon! Avengers 1 & 2 blev for meget det samme, og de har også reddet verden, to gange? Forstår ikke JL får hug flere steder for dette? Grundlæggende kunne det klæde samtlige superheltefilm, at skrue ned for CGI, bomber og skurke der altid vil smadre verden... Men hvad vil en skurk så? Den er svær.. Stjæle verdens økonomi? Og bruge den i rummet? Lex Luthors agenda var vel egentlig at dræbe Superman, i Superman V Batman?

Jeg er på grænsen til at give den 5 stjerner. Men ellers er det et stort 4-tal herfra!

Ps. Jeg håber sgu også Batfleck bliver i rollen. Matt Reeves og WB skal tage sig sammen - he does the job good!

Skriv ny kommentar: