Med sit seneste opus har dansk films genreekspert, nu blot lydende kaldenavnet Bornedal, kreeret en filmisk konstruktion, hvor selve fortællingens banaliteter drukner i et prætentiøst overdrive. Scenen er falsk, men følelsen er ægte, lyder det undervejs, men når det ikke er muligt at finde ind til den ægte følelse for lutter forlorne sanseindtryk, kan filmen vel ikke siges at være vellykket? “Kærlighed på film” har sine gyldne øjeblikke, er flot og udtryksfuld, men indholdet og følelserne veksler mellem det ufrivilligt komiske og det vanvittigt sørgelige. Mest sørgeligt er det dog, at Bornedal trods åbenlyse kvaliteter denne gang på ingen måde har fundet melodien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 nygaardpetersen 16 år siden

Kan ikke være mere uenig... Er fuldstændig vild med denne film!
Gravatar

#2 tranberg 16 år siden

Fuldstændig forkert ramt, vil jeg mene. Denne film er på INGEN måde under middel; det er et frisk pust i en dansk filmbranche, der efterhånden ikke laver andet end at producere de mest kedelige dramaer og de mest platte lortekomedier.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#3 filmz-Bartman 16 år siden

Ja der må jeg så sige at jeg syns anmeldelsen er passende for jeg syns det var en rigtig dårlig film
Gravatar

#4 filmz-BrotherJack 16 år siden

Nu har Bornedal brokket sig de sidste 10 år: "for lidt Hollywood, for meget drama og art i dansk film". Så laver han dette sølle forsøg på en dyb kunstfilm og fejler totalt. Anmelderen peger på at stilen i filmen er for markant og gør filmen distancerende. Dette er mit hovedproblem med filmen. Jeg elsker stiliserede film, men Bornedal er ganske enkelt ikke oprigtig i sin stil, den er 100% konstrueret og helt ved siden af filmen. Stilen havde netop passet til en Hollywood-agtig film som "Vikaren", så bliv dog der, Bornedal, og lav de film du selv synes om.
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

lidt hård dom

jeg ville give 3½ stjerne
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 filmz-"K" 16 år siden

Hvor er jeg dog, undskyld mit franske, træt af at se Anders W Berthelsen medvirke i alle danske film. Det er helt vildt, så indavlet den danske skuespillerscene er. Bevares, han gør det fint, og de gule plader betaler ikke sig selv, men en eller anden form for minimalt mådehold er, i min bog, ønskværdigt.
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 16 år siden

#6: Sådan havde jeg det længe med Lie Kaas.
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: