Der er ikke ligefrem de store personkarakteristikker gemt i fortællingen, men det har vist heller ikke været tilsigtet, og filmen er i stedet en mere plotdrevet størrelse. Enkelte sidehistorier føles lidt ufærdige, og en sag om adoptionspapirer hænger bl.a. lidt uforløst i luften. Som en elementært spændende og medrivende fortælling er “Kidnappet” dog både velsammensat og velfortalt, og som voksen tilskuer bliver man også hevet med ind i filmens univers. Fra et voksent kynisk syn ringer filmens sidste forløsende scene ganske vist temmelig falsk, men man under gerne det yngre publikum blandt tilskuerne den sympatiske afrunding. Efter de foregående begivenheder trænger de næsten til en opmuntrende konklusion – om den så er sand eller ej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 13 år siden

Du har ret Benway! 'Se min smukke navle' kunne ikke være mere rød - om så tøsen havde menses!!!

God anmeldelse, mærkelig indledning. Du kan bare ikke fordrage Bjarne Reuter, eller?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 MuManden 13 år siden

Fandt i går ud af, at ham Simon er min fætters adoptivbarn, det gør lige pludselig denne film meget interessant for mig jo :-)
Så den skal jeg ind at se i weekenden og derfor også dejligt at se den ikke bliver nedsablet.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: