Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.
Skriv ny kommentar:
#101 danschier.dk 19 år siden
Men Mesterne har lært The Bride det ultimative kungfu-trick, noget som Bill ikke får lov til. Hvad har The Bride gjort, siden hun får lov at lærer det. Det får man ikke at vide, hvilket jeg synes er ret vigtigt.
#102 filmz-712 19 år siden
#103 danschier.dk 19 år siden
Men da skal vel mere til, end at spise en skål ris med pinde for at opnå respekt. Mit kritikpunkt er at Tarantino ikke viser os noget specielt, som kun The Bride kan gøre.
#104 filmz-712 19 år siden
#105 danschier.dk 19 år siden
Det er rigtigt at det er ligegyldigt om hvorvidt Pai har haft kvinder i træning før.
Men Beatrix kan mere en Bill. For Bill har ikke lært fem finger tricket (eller hvad det nu hed). Hvis Pai har foragt for kvinder og Beatrix lærer ting som Bill ikke har lært, vil jeg mene at hun skal vise noget ekstraordinært, og det synes jeg ikke vi ser i filmen.
#106 filmz-712 19 år siden
#107 danschier.dk 19 år siden
Hvis man har foragt over for kvinde, giver han ikke bare sine trick væk bare fordi de er lige så gode som mænd. Der skal mere til. Man går ikke fra foragt til respekt bare fordi man er lige så god som en mand. Måske hvis hun redet hans liv eller lignede.
#108 filmz-712 19 år siden