Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.
Skriv ny kommentar:
#91 ks 20 år siden
Jeg fandt dog 1'eren noget bedre end 2'eren, måske var jeg en smule overrasket over hvor stor forskellen mellem 1'eren og 2'eren er. Jeg havde uden tvivl forventet mere af samme stil som 1'eren, og når man sidder med en forventning brændt fast kan man næsten ikke andet end blive en smule skuffet. Den er dog et gensyn værd, og jeg vil vente med at beslutte mig endelig hvad jeg synes til jeg har set den med den rette indstilling.
#92 filmz-vassago 20 år siden
#93 Morbid 20 år siden
#94 ks 20 år siden
2'eren er måske en anelse for sløv til mig, specialt slutningen syntes jeg var skuffende, dermed ikke sagt det er en dårlig film, for det er det bestemt ikke, men jeg havde bare forventet noget mere i stil med 1'eren.
#95 danschier.dk 19 år siden
LIge for at komme med et indlæg, selv om det kommer sent.
Scenen med Budds chef finder jeg ikke malplaceret. Den bliver brugt til at beskrive hvor langt nede Budd er sunket. Han bliver sat på plads af et kokainvrag, og bedt om at ordne et tilstoppet toilet inden han går. Dybt at falde;-)
Tilgengæld synes jeg The bride slipper for nemt ud af kisten. Hun banker et hul på størrelse med en knytnævner. Kisten bliver fyldt med jord, og så slipper hun ud. Efter min mening går det for stærkt, og virker ikke troværdigt. Hvad mener I andre?
Ellers er det to rigtige gode film. Og der bliver leget med filmmediet, så man næsten ikke kan følge med.
#96 filmz-mestermorten 19 år siden
Det er i hvert fald ikke noget der har shineret mig.
#97 danschier.dk 19 år siden
hvordan er der plads til at slå et større hul, når kisten bliver fyldt med jord. Hun kan jo ikke bevæge armen. Det er ikke i sådan situationer, man skal lade publikum tænke. Det ville svare til at vi aldrig at se hvordan Neo kom ud af sin komatilstand i Matrix, pludselig var han bare tilbage og kæmpede vidre. Der er spilleregler der skal overholdes når man laver film, og jeg mener Tarantino springer for let henover dem her.
Det samme er det med mesteren... Hvorfor får vi ikke at vide, hvad Uma har gjort, siden hun har vundet hans tillid, og han lærer hende det trick som ikke engang Bill har fået lov til at lærer. Man behøves ikke at se hun lærer det. Det er fint nok at det kommer som en overraskelse tilsidst. Men et klip hvor Mesteren acceptere Uma, havde været fint. Så havde vi forstået det.
#98 chandler75 19 år siden
Mht. Mesteren synes jeg det er fint at det ikke bliver udpenslet at hun bliver accepteret. Jeg synes man kn fornemme at han mere og mere tager hende til sig, fordi hun viser sig villig til ikke at gå på kompromis.
#99 danschier.dk 19 år siden
Men stadigvæk, det må vi også gå ud fra at Bill har, han har jo ikke mistet noget øje. Jeg synes ikke vi får at vide, hvad forskellen er på Bill og The Brides situation. Hvor er den afgørende forskel på de to.
#100 chandler75 19 år siden
Jeg tror at mesteren har næret lige stor respekt for the Bride og Bill. Jeg tror ikke Mesteren går så meget op i hvad hans elever bruger deres træning til - bare de gør det efter hans krav.
Men jeg kan tage fejl - jeg har ikke set filmen siden den var i biffen.