“Killing Them Softly” er godt håndværk. Den har smukke billeder, dyster stemning, en solid mængde vold og fremragende skuespil – men en alt for kort spilletid. Visuelt gør en likvidering i super-slowmotion og et par “Goodfellas”-inspirerede kamerature indtryk, og skuespillet fra især Pitt, Gandolfini og McNairy i tre meget forskellige roller er i top. Hvem, der skal forestille at være hvem i parallellen til finanskrisen, må man selv analysere. Helt sikkert er det dog, at man ikke får lov bare at nyde filmen og glemme, at parallellen er der.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ispep 11 år siden

Den gennemgående kritik har også været, at filmen gentager lige rigeligt den del som anmelderen påpeger. Om det vil genere mig voldsomt ved jeg ikke, men filmen har fået stærk modtagelse herhjemme, så jeg er stadig forventningsfuld.
Gravatar

#2 sluppermand 11 år siden

Jeg vælger at se totalt bort fra denne (ellers udmærkede) anmeldelse, da jeg har set frem til Killing Them Softly siden den stadig gik under navnet Cogan's Trade (efter bogen). Jeg vil simpelthen ikke tro at manden bag mesterværket The Assassination of Jesse James har lavet noget mindre end en født klassiker. Mine forventninger er skyhøje, så jeg kan vel ikke blive andet end skuffet. Here's hoping.
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#3 Leo DiCaprio 11 år siden

#2:

Glæd dig, filmen er god, uden tvivl! Men den har beklageligvis også sine skavanker. Nu må vi se hvad du også siger til slutningen på filmen, den er lidt speciel.
Gravatar

#4 Wangsgaard 11 år siden

Men Thomas, Brad Pitt er med og det giver minimum 5 stjerner :P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#5 Babushka 11 år siden

Arh de snakkede om den inde på filmland her forleden!
Har du set den, eller den har måske ikke fået premiere?
Gravatar

#6 Outbound Sith 11 år siden

#4
4 stjerner. Ligesom Katy Perry. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

Niiiiiiiiiiiiiice.
War. War never changes.
Gravatar

#8 Wangsgaard 11 år siden

Outbound Sith (6) skrev:
#4
4 stjerner. Ligesom Katy Perry. ;)


Hvilket jo er den film alle vil måles sig med !
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: