Selv om “King Kong” skuffede Universal i biffen (men stadigvæk tjente virkelig godt), har filmen uden tvivl talrige tilhængere, som vil nyde denne fine udgivelse. Jeg havde svært ved at blive revet med af en film så følelseskold, langsommelig og ofte tudegrim. AV-præsentationen er i top, og ekstramaterialet er glimrende.
Der er også udgivet en 1-disc udgave af “King Kong” i Danmark. Træk ét point fra den samlede vurdering, hvis det er den, du vælger at gå efter.
Klik her for at læse artiklen “Monstre og uhyrer – King Kong før og nu”.
#31 filmz-Erroneus 18 år siden
Jo vidst, nogle af tingene så da flot ud, specielt inde i new york, men ude på selve øen var da 30 mins for meget "king kong vs monsters".
#32 thomas040 18 år siden
jeg underkender slet ikke at du har følt sådan da du så den, og jeg prøver ikke at modargumentere.... men jeg syntes netop at handlingen hele tiden eskalerede...
#### SEMI SPOILER TIL DEM DER IKKE HAR SET DEN....
først starter vi med at han sidder til screening på sin nye film, så får han stort set at vide at hans penge bliver trukket, og filmen lukket... han stjæler filmene og er nu på flugt fra politiet.... så opdager han at han mangler skuespillerINDEN og skal nå at finde hende inden at de skal afsted samme aften... uden at blive taget af autoriteterne... dernæst holder han alle ombord hen i tågerne, med hvor det egentlig er, at de er på vej hen... da han endelig bliver opdaget, og vi har haft en del sjove scener om bord, vil kaptajnen vende om og aflevere ham til myndighederne, ... og her er det vi når til øen...
rimelig mange problemer ovenpå hinanden... situationen tilspidses konstant....
og så fremdeles... scene på scene, giver mere spænding og mere konflikt...
#33 filmz-Bruce 18 år siden
Ja, jeg synes godt nok også du hiver vel rigeligt hjem af franske splattere for tiden ;)
Men jo. Den scene synes jeg også er blevet trukket for meget ud. Og så bryder jeg mig ikke om symbolikken med den spildte vin. Det er for udpenslet.
#34 kasper0204 18 år siden
Jeg må sige at jeg var og er VILDT begejstret for den film!
Jeg har set den én gang hjemme i stuen, og det bliver bestemt ikke den sidste. Den første time ombord på skibet gjorde intet mod mig, faktisk kunne jeg lide "livet" man fulgte på skibet, også blev det jo ikke dårligere når de så først når til øen.
BANG BANG BANG
De møder mystiske mennesker, Kong og mange forskellige monster - jeg var/er VILD med det! Der skete konstant noget, og det gjorde bestemt ikke noget for mig...!
De kommer til New York, aben slipper løs og BANG BANG BANG igen...
PAF... Så var den slut, og jeg kunne sagtens havde brugt 1 time eller 2 endnu i selskab med Ann og Kong... TIden gik rigtig hurtigt...!
FED film! Jeg ELSKER den!
6/6
#35 filmz-smedt-meister 18 år siden
#36 filmz-Cherno Samba 18 år siden
Karakterene, og relationerne mellem disse, er simplethen for mangelfulde og fremstår det meste af tiden som store fede klichéer, også selvom ganske kompetente skuespillere er involverede.
Der skal ikke slås nogen tvivl om at arbejdet på King Kong ganske korrekt er sublimt og sjældent set bedre. men som anmelderen ganske rigtigt påpeger, så er resten af effektarbejdet slet og ret uimponerende og ikke en så stor film værdig.
Længden af filmen har jeg sådan set ikke noget imod, det er mere indholdet der volder mig problemer :-)
2/6
#37 mimic 18 år siden
#38 jessup 18 år siden
#39 BN 18 år siden
Faktum er dog at man lige, før, under og umiddelbart efter bryllypsfesten lærer personerne at kende. Og det virker!
#40 kill the bills 18 år siden