Martin Barnewitz har med “Kollegiet” spundet en forholdsvis underholdende og rædselsvækkende biografbasker, der desværre er ved at gå op i syningen flere steder. Trods ridser i lakken i denne ombæring tyder meget dog på, at Martin Barnewitz også er et navn, vi vil støde på i fremtiden.
#1 Outbound Sith 17 år siden
"Underholdende og rædselsvækkende biografbasker"? Jeps, den snupper NFs marketingafdeling til deres annoncekampagne. ;)
Fox Mulder
#2 filmz-Angel Eyes 17 år siden
Og glimrende anmeldelse - er ganske enig...
#3 The Insider 17 år siden
#4 king b 17 år siden
Spændt på, hvordan denne film kommer til at gå. Ville være dejligt med flere danske gysere.
#5 tvit 17 år siden
Så jeg kan kun anbefale at bruge en aften i selskab med denne lille perle
#6 b e c h 17 år siden
Mon ikk nærmere det er colorgraderen, der skal tilskrives kredit for det... :-)
#7 aknot 17 år siden
De er begge rigtig glade for resultatet.
#8 filmz-sparrowed 17 år siden
Er snart træt af klichefyldte replikker, og skuespil uden videre "sjæl"/fordybelse...at jeg nærmest ryster på hovedet, hver gang man hører om en ny dansk film.
Ofte virker det, som en der har set lidt for mange amerikanske film, og gør' brug af en del vendinger/sætninger derfra(bare oversat) Sikkert manuskript-forfatterens mangel på videre originalitet.
Nu ved jeg godt, at det kun er dømt ud fra traileren, men er blevet fælt skuffet over danske film, her på det seneste, netop pga ovenstående....
Det klichefyldte er så, ret ofte, også med til at gøre filmene forudsigelige..
Skuespillerne gør sikkert deres bedste på baggrund af materialet, men resultatet synes jeg tiltider er kikset.
Eller er jeg bare blevet for kritisk??
#9 king b 17 år siden
""Kollegiet" er bestemt langt bedre, end man måske skulle tro baseret på trailerne. Men nu er der jo også bogstaveligt talløse tilfælde af forfærdelige trailere for fantastiske film (og omvendt, naturligvis)."
#10 filmz-sparrowed 17 år siden
Lidt en skam, at det har taget den drejning..og det kan da være man bliver overrasket...men jeg tvivler dog stærkt på det.
*Venter med, at gi' den en chance,
til dvd-udgivelsen er faldet i pris*