Martin Barnewitz har med “Kollegiet” spundet en forholdsvis underholdende og rædselsvækkende biografbasker, der desværre er ved at gå op i syningen flere steder. Trods ridser i lakken i denne ombæring tyder meget dog på, at Martin Barnewitz også er et navn, vi vil støde på i fremtiden.

Læs Filmz’ interview med instruktøren Martin Barnewitz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Outbound Sith 16 år siden

Udmærket anmeldelse. Men jeg tror dog, at jeg dribler udenom filmen.

"Underholdende og rædselsvækkende biografbasker"? Jeps, den snupper NFs marketingafdeling til deres annoncekampagne. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Hatten af til dig, Uffe, for at formå at indkorporere ordet "diabolsk" i samme sætning som "Neel Rønholt" :P

Og glimrende anmeldelse - er ganske enig...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

Ganske habil underholdning. Javist er der masser af klicheer, men jeg kunne virkelig godt lide filmens forfriskende uprætentiøse væremåde, og underholdende var den sateme. Visuelt og især auditivt imponerende tillige. Og er jeg den eneste, som finder det foruroligende, hvor meget Mikkel Arndt ligner en ung Paul Bettany? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 king b 16 år siden

Gad vide, hvad fotografen vil sige til, at han har lavet "et gulligt og tåget visuelt udtryk"? :-)

Spændt på, hvordan denne film kommer til at gå. Ville være dejligt med flere danske gysere.
Gravatar

#5 tvit 16 år siden

Så den til forpremieren i Juli, må sige blev positivt overasket, jeg hoppede et par gange i sædet.

Så jeg kan kun anbefale at bruge en aften i selskab med denne lille perle
Gravatar

#6 b e c h 16 år siden

#4

Mon ikk nærmere det er colorgraderen, der skal tilskrives kredit for det... :-)
Gravatar

#7 aknot 16 år siden

#4 & 6
De er begge rigtig glade for resultatet.
Gravatar

#8 filmz-sparrowed 16 år siden

Gab...må nok sige, at jeg blev skuffet over traileren...

Er snart træt af klichefyldte replikker, og skuespil uden videre "sjæl"/fordybelse...at jeg nærmest ryster på hovedet, hver gang man hører om en ny dansk film.

Ofte virker det, som en der har set lidt for mange amerikanske film, og gør' brug af en del vendinger/sætninger derfra(bare oversat) Sikkert manuskript-forfatterens mangel på videre originalitet.

Nu ved jeg godt, at det kun er dømt ud fra traileren, men er blevet fælt skuffet over danske film, her på det seneste, netop pga ovenstående....
Det klichefyldte er så, ret ofte, også med til at gøre filmene forudsigelige..

Skuespillerne gør sikkert deres bedste på baggrund af materialet, men resultatet synes jeg tiltider er kikset.

Eller er jeg bare blevet for kritisk??
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#9 king b 16 år siden

#8 Lidt hårdt at dømme en film bare på traileren. Som Insider skrev i den anden Kollegiet-tråd:

""Kollegiet" er bestemt langt bedre, end man måske skulle tro baseret på trailerne. Men nu er der jo også bogstaveligt talløse tilfælde af forfærdelige trailere for fantastiske film (og omvendt, naturligvis)."
Gravatar

#10 filmz-sparrowed 16 år siden

#9 yes i know...

Lidt en skam, at det har taget den drejning..og det kan da være man bliver overrasket...men jeg tvivler dog stærkt på det.

*Venter med, at gi' den en chance,
til dvd-udgivelsen er faldet i pris*

Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village

Skriv ny kommentar: