Po er og bliver pandaficeringen af den arketypiske helt, som vi kender fra adskillige andre eventyr, og hans kamp formår ikke blot at underholde publikum, men også at rejse universelle spørgsmål om tilværelsen – såsom ”hvad er min rolle egentlig her i livet?”. Man skal dog ikke frygte, at filmen bliver for moraliserende og kvalm, for “Kung Fu Panda 2” balancerer fornemt mellem animationsgenrens simplicitet og mere komplekst drama således, at filmen både kan nydes af yngre og ældre tilskuere.

“Kung Fu Panda 2” har mere dybde i sin fortælling end forgængeren, og man kan mærke, at skaberne ikke har tænkt sig at lægge pandabjørnen på hylden lige med det samme, for der lægges frækt op til en 3’er med en afsluttende cliffhanger. Lad os blot håbe, at der ikke skal gå hele tre år igen, før vi atter får Po at se.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Peacemaker 12 år siden

Flot og velskrevet anmeldelse - Velkommen til :)
Så glæder jeg mig da til at se filmen!
Gravatar

#2 X&O 12 år siden

Hmm.... tja.... har stadig mine betænkeligheder ved filmen. Shrek 2 var heller ikke lige min kop te, til trods for at alle syntes at elske den.
Gravatar

#3 Brodersalsa 12 år siden

Kung fu Panda 1 var ganske glimrende og en af de bedre animationsfilm fra Dreamworks side. Jeg glæder mig, især efter denne anmeldelse, til at se 2'eren! :)
God og velskreven anmeldelse, det er noget jeg kan li'!
Gravatar

#4 Therien 12 år siden

Det bliver en til hjemmebiffen :-) Håber den er så god som anmeldelsen gør den ^^
Gravatar

#5 Knuden 12 år siden

Den er så god som anmeldelsen beskriver, og nej X&O, den er ikke ligesom Shrek 2. Selvom jeg godt kunne lide Shrek 2 var den bare mere af det samme, hvorimod Kung Fu Panda 2 formår at udvide universet på en helt fantastisk måde, og formår at blive til en film der reelt set næsten kan stå på egne ben, hvilket både er fedt og overraskende taget i betragtning af oplægget.
Gravatar

#6 fjols 12 år siden

Jeg var ikke så imponeret over denne film.
Den var da sjov og underholdende, men absolut ikke en jeg har planer om at se igen eller en jeg gider se en efterfølger til.
Lidt for meget falden på hale humor til min smag.
Gravatar

#7 soren 12 år siden

Var ikke vildt imponeret. Småkedede mig en del af tiden. Men generelt var den ok.
3d'en var dog noget jeg i den grad kunnet have undværet.. Den gjorde intet godt for filmen.

3/6
Gravatar

#8 enfilmnørd 12 år siden

Den var vanvittigt underholdende. God film. historien var lidt tynd, men figurene var gode, og aktionscenerene var ret veludførte

Enig med anmelderens karakter



soren (7) skrev:
3d'en var dog noget jeg i den grad kunnet have undværet

Sjovt, jeg havde den modsatte oplevelse, er nok nemmere at tilfrdssille. For mig, så jeg ikke på et biograflærred, men mere på et windue til an anden verden. 3D'en bidrog til at der var mere dybtfornemmelse, og det bidrog til nogle gode kampscener. Måske er det fordi den sidste 3D film jeg så var Pirates 4, at jeg er så begejstret for 3D'en i Kung Fu Panda2. Pirats 4's 3D var pivringe. Magen dårlig brug skal man lede længe efter. Bruger 3D til at vise 2D kampe o.lign. Her syntes jeg netop at Kung Fu Pandaf olkene forstod at bruge teknologien.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#9 astor 12 år siden

Synes den var rigtig god, selv om jeg faldt i søvn et sted i midten. Jeg synes stadig ikke 3D er noget for mig. Det er stadig besværligt at se på, mine øjne har svært ved at fokusere, jeg ser dobbelt og jeg får hovedpine. Måske derfor jeg faldt i søvn, så hjernen fik en pause. Men som sagt, både jeg og min datter nød filmen meget :)
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream...
Gravatar

#10 Patriarch 12 år siden

Fin film, og jeg synes også at 3D'en fungerede upåklageligt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: