En god ugebladsnovelle skal give os det, vi har lyst til, det, vi føler for. Lyst og følelser er der masser af i “Labor Day”, hvor Josh Brolins maskulint svedende og cha-cha-cha-dansende fange på flugt spiller erotisk og overbevisende kraftfuldt op til Hollywoods forstadsfrue nr. 1 – Kate Winslet. Så længe man ikke tvinges til at købe et årsabonnement af “Labor Day”, så føles den godt og god.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 9 år siden

Denne anmeldelse efterlader mig kun med én tanke:

Jeg er træt af ironiske anmeldelser.

Ikke af ironi eller enkelte ironiske bemærkninger. Nej, af hvad der som helhed kan betegnes som ironiske anmeldelser.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#1 Den er ikke skrevet med den hensigt. Hvert ord er ment - ret alvorligt endda. Så min formidling til dig er ikke lykkes i dette tilfælde. Tak for feedback.
Gravatar

#3 BN 9 år siden

Morten Vejlgaard Just (2) skrev:
#1 Den er ikke skrevet med den hensigt. Hvert ord er ment - ret alvorligt endda. Så min formidling til dig er ikke lykkes i dette tilfælde. Tak for feedback.


Jeg kan godt se - både på karakteren og selve ordene - hvad der er alvorligt ment. Men du lægger ud og fortsætter ret længe med så meget ironi omkring fænomenet ugebladsnoveller, at mine tanker straks går tilbage til andre ironiske og negative anmeldelser, hvilket distraherer, set i forhold til at din anmeldelse jo faktisk er en anbefaling af filmen. ... Bortset fra det, så er du velformuleret og sammenhængende. Så rent teknisk fejler anmeldelsen ikke noget.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#3 Det var mere tænkt som en karakteristik. Det er en typefilm med stort T - som så fungerer, for mig. Men jeg skal bestemt være opmærksom på det - kronisk ironisk, er jeg enig med dig i, kan ødelægge både tekster og debatter.
Gravatar

#5 jessup 9 år siden

Ser ikke det store i filmen og er i mine øjne hans svageste film. Vil dig lige chime ind med at Douglas Sirk kunne lave mesterværker i denne genre: all that heaven allows, written on the wind og imitations of life for at nævne et par.
This is just until June

Skriv ny kommentar: