“Lawrence of Arabia” er vitterligt én af filmhistoriens helt store milepæle. Et fuldkommen overdådigt eventyr, der kærtegner samtlige sanser, tirrer nerverne, bevæger hjertet og stimulerer intellektet. På Blu-ray kommer filmens Oscar-belønnede billeder for alvor til deres ret. Medmindre man har fanget “Lawrence of Arabia” til en 70mm-forevisning i en enorm biograf, har man formentlig aldrig set filmen se så godt ud, som den gør her. Lydsporet imponerer også, og her er flere timers interessant ekstramateriale. Jovist, der er udkommet mange fantastiske Blu-ray-udgivelser i år, men kun få er lige så uundværlig som denne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Thomsen 11 år siden

#20 - Ryk lige til side. Jeg skal også være der. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#22 Outbound Sith 11 år siden

Wangsgaard (20) skrev:
Har aldrig fået set den fra start til slut.... *skynder mig over skammekrogen*
That can be arranged. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#23 Kruse 11 år siden

Jeg synes at "Lawrence of Arabia" er en fremragende film, men jeg er nu heller ikke helt oppe på de 6 stjerner.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#24 The narrator 11 år siden

Gad vide hvordan den ville komme til at se ud, hvis den skulle laves idag. Filmselskabet ville sikkert forlange, der var en kvindelig hovedrolle.
Gravatar

#25 Michael Andersen 11 år siden

The narrator (24) skrev:
Gad vide hvordan den ville komme til at se ud, hvis den skulle laves idag. Filmselskabet ville sikkert forlange, der var en kvindelig hovedrolle.


Med Jennifer Lawrence?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#26 MMB 11 år siden

Michael Andersen (25) skrev:
Med Jennifer Lawrence?


Nope, Jennfer Aniston i "Mød min - måske - kamel"
Gravatar

#27 Buck Rogers 11 år siden

Helt enig i anmeldelsen - en helt igennem fantastisk film og en fænomenal præstation af Peter O'Toole (a.k.a. Florence of Arabia ;-) )

En lille rettelse - med mindre jeg tager meget fejl har Robert Harris ikke været indblandet i BD-udgivelsen. Den har Grover Crisp og hans Sony-folk taget sig af. Harris var derimod med til at restaurere 1989-udgaven (Director's Cut)
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#28 The Insider 11 år siden

#27, ah, okay - det får jeg lige rettet så. Jeg var ellers stensikker på, at Robert Harris også havde udtalt sig til The Digital Bits om sit arbejde på BD-udgivelsen...
War. War never changes.
Gravatar

#29 Buck Rogers 11 år siden

Haha, skal der kneppes fluer, så... :)
Jeg ved i det hele taget ikke, hvor meget RAH selv restaurerer i dag, men hans klummer på Home Theater Forum er jo altid spændende og fyldt med insider(!)-viden.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#30 X&O 11 år siden

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er så fantastisk ved den her film, foruden den måde den blev til på. Jeg synes ærlig talt ikke den var noget særligt da jeg så den, men kan jo ikke komme uden om, at rigtig mange synes den er fantastisk, og det må der vel ligesom være en god grund til. Efter min mening er den ALT for lang. Kamelridning i ørkenen udgør jo nærmest en almindelig spillefilms længde.

Skriv ny kommentar: