Der skal meget til at skubbe Harry Potter væk fra bestsellerlisten, men at det er lykkedes for “Lemony Snicket”–bøgerne kan ikke undre nogen. Universet som det hele foregår i er magisk, forunderligt og realistisk på samme tid. Historierne har en fantastisk appel til børn og unge i og med at de, ligesom “Harry Potter”-serien, tilbyder en enestående mulighed for at komme ind i en helt anden verden, der godt nok ligner den man kender på mange punkter, men hvor alting alligevel er vendt på hovedet. Samtidig med, at den jo også tager en del alvorlige emner op. Man får i “Lemony Snicket – Én ulykke kommer sjældent alene” mulighed for at fortabe sig i både skønne billeder og en medrivende historie og alt i alt spiller filmens mange niveauer sammen i skøn forening.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dollaro 19 år siden

Uhh...
Glæder mig virkeligt til at se denne film. Og efter denne anmeldelse er min lyst bare blevet endnu større. Fin anmeldelse :P
"When a man is chasing a woman through an alley with a butcher's knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross!"
Gravatar

#2 SteeN! 19 år siden

Den film bliver en 1er, det er jeg ret sikker på. Det ser ud til at der ikke er sparet på noget som helst!! Fede effekter og gode kulisser som Helle skriver så flot..

Men jeg har nogle spørgsmål? Hvis jeg nu invitere min lillesøster på 4 som bliver 5 til sommer, om hun ikke går hen og bliver bange for Jim og hans sindsyge karakter. Han spiller så godt og udsmykket som det ondeste form for monster af en onkel kan være. Og når der bliver skrevet at den helt lille pige har et tandsæt som kan bide igennem stål, så tænker man bare "Det bliver nogle fede scener mellem hende og Jim Carrey" Hvor han udfolder sit helt eget jeg som komiker :) Glæder mig til at se den, men kan det lade sig gøre at tage en lillesøster på de små 5 år med ind og se den, hvor hun for en god oplevelse ud af det? På forhånd tak for svaret.
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#3 TNPihl 19 år siden

Er lige kommet hjem efter en tur i biografen. Alletiders film og mon ikke der kommer en 2'er!! :-)

Til Steen>
Jeg tror ikke der kan ske noget ved at tage din lillesøster med. Jeg tror så afgjort hun specielt vil kunne lide Sunny. Der er selvfølgelig nogle enkelte scener, der kan virke skræmmende på de aller mindste børn, hvor børnene er i fare for deres liv, nok mest på grund af den fantastiske lydside med enkelte gysereffekter. Ellers er der mange komiske og humoristiske elementer undervejs. Så jeg vil mene du godt kan invitere hende med, lad os høre om andre ikke er enige. :)
Gravatar

#4 putandtake 19 år siden

#3 Tjaa, hvis du mener mord, bedrag og børnemisbrug ikke er noget problem... Den er ikke grafisk voldelig, men universet er omvendt ikke helt børnevenligt.
Gravatar

#5 filmz-Avenger- 19 år siden

Dette er virkelig en film, der er værd at kaste penge efter en biografplads. Den havde da også sit at leve op til, og jeg må sige at det levede fuldt ud op til mine forventninger. Jim Carrey spiller bare den rolle alt for godt, og synes faktisk det er en af hans bedre roller.
Forresten så hedder hun Violet og ikke Viola :)
Gravatar

#6 TNPihl 19 år siden

#4 Man ser jo ikke selve mordet. Det er trods alt en børnefilm og den anbefales fra 7 år af medierådet. Mange scener i filmen er humoristiske, men det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn om de bliver skræmt af nogle af de øvrige scener. Det tør jeg ikke at sige, så måske er det lidt for tidligt, hvis man er 4½. Filmen er på originalsproget med danske undertekster.
Gravatar

#7 putandtake 19 år siden

#7 Det er jeg godt klar over. Jeg skrev også, at den ikke var grafisk voldelig. Derudover mangler filmen i forhold til mindre børn en mere entydig happy end. Man kan godt lave en film i et dystert univers og stadig kalde det en børnefilm (som feks Harry Potter), men det kræver, at den har en slutning, der for børn klart viser, at nu er der ikke længere noget at være bange for. Det er kun delvist tilfældet her.
Gravatar

#8 filmz-bullseye 19 år siden

Fin anmeldelse! Skal helt sikkert ses ved nærmeste lejlighed... Når engang biograferne får taget sig samme til at vise den i nærheden.
Gravatar

#9 dolphinfriendly 19 år siden

Virker meget Burton agtig udfra traileren, så mens man frådende venter på "The Corpse Bride", må man varme lidt op med denne.

Gravatar

#10 filmz-Asta 19 år siden

UUUUUUUUH!!! Jeg GLÆDER mig til at se den film! :D *GS*
Det er dog lidt ærgerligt at den har haft premiere på samme tid som The Aviator, for jeg ville gerne have set den i Imperial ;)
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"

Skriv ny kommentar: