Med “Letters from Iwo Jima” fuldendes Clintens stillehavsfortælling. Her er det amerikanerne, der spiller rollen som den anonyme fjende, og historien fortælles i stedet set med de stolte japaneres øjne. På trods af at være instrueret og skrevet af amerikanere, sætter filmen et nøgternt og ærligt perspektiv på fortællingens virkelige skyggeside.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 icetea 16 år siden

Helt enig med anmeldelsen :)

5/6 Herfra
Gravatar

#2 filmz-Is 16 år siden

Letters From Iwo Jima er en unik film.
Da filmen blev færig, blev jeg siddende i 5 min og tænkte

SIKKE ET MESTERWÆRK

6/6
Gravatar

#3 cansi 16 år siden

Sådan en fantastik film.

Den var min favorit til oscaren sammen med The Departed...

det er bare synd at den ikke fik den store opmærksomhed ude i verdenen som den fortjente.

6/6
Gravatar

#4 dolphinfriendly 16 år siden

Fremragende film og endnu et mesterværk fra Clint'en - at denne blev forbigået af "The Departed" som bedste film er mig komplet uforståeligt.

6/6.

Gravatar

#5 filmz-barnebarn 16 år siden

4/6

Den var klart bedre end Flags of our Fathers - men stadig lidt tung at komme igennem.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#6 filmz-Is 16 år siden

#5
Den var tung, men det er det der er meningen med filmen.. Million Dollar Baby og Mystic river var også tunge, men var rigtig gode.. Det er sådan Clint Eastwood laver film...
Gravatar

#7 lagoni 16 år siden

Jeg fandt den langsommelig på den dårlige måde og havde meget svært ved at sætte mig ind i kulturen, så en stor del af filmen virkede lidt grinagtig. Jeg har prøvet lidt (hvade det fx på samme måde med den koreanske Oldboy), men tror bare aldrig asiatiske spillefilm er mig.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#8 Juhler 16 år siden

Har ikke set den, men er blevet træt af reklamen fra cdon.com hvor jeg syntes han udtaler det total forkert...
Gravatar

#9 JannikAnd 16 år siden

#6 - Det er vel aldrig meningen, at film skal være tunge som i kedsommelige!? Dog synes jeg denne film formåede netop dette...
Gravatar

#10 The Insider 16 år siden

Ja, jeg syntes også, filmen var god, men at den samtidig også er en kende overvurderet. Den halter især ved gensyn, og den er langtfra noget mesterværk. Lidt for mange døde perioder, og man kom ikke tæt nok på de mange karakterer... Unødvendig pro- og epilog i øvrigt.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: