På en eller anden måde har Ang Lee altså gjort det umulige: Han har lavet en mesterlig filmatisering af en bog, der ikke virkede, som om den kunne filmatiseres. Han har bevaret og anerkendt romanes filosofiske postulat, at hvis man har en tilstrækkelig stor tro, indgydes man med håb i selv de værste situationer. At tro på en gud, der findes i alle skikkelser og i alle religioner. Men Lees film handler først og fremmest om kærligheden… Kærligheden til ens familie, til ens elskede, til alle levende væsener og til alt, der hører til livet. “Life of Pi” er med andre ord en film om alle de essentielle ting i livet, som vi nogle gange har for travlt til at bemærke. Gør dig selv en tjeneste, og lad Ang Lee bruge 127 minutter på at minde dig om dem.

Se også: Filmz TV: Bag om Oscar-favoritten “Life of Pi”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 11 år siden

Billede 1
Arhh for helvede jeg har fået vand i øjnene!

Billede 2
Ludo har været grunden til mange skænderier...

Heyyy koom nu, hold nu op med og være så sur, bare fordi jeg slog dig hjem, okay okay jeg blev måske lidt grebet af det, men kooommm nu tilbage i båden


Billede 3
Tiger was kind of an ass


Look here for the last time, no you can't come up in hour boat, you have your, well I don't know door, or what the hell you are laying on so just, stay there and don't talk to us again HiiiiiSSSS!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 Mr. Philosopher 11 år siden

Jeg så Life of Pi igår og den er fantastisk.

Hvis du tror filmens budskab er at der er to historier, hvilken er bedst så tager du fejl, fordi filmen budskab handler om Religioner, det handler om Islam, Kristendommen, Hinduismen og Ateismen.

Én citat fra selve filmen:

" Jeg gav dig to historier, en med skibsbruden og med mig og en med skibsbruden og med mig, hvilken af dem er bedst ?, sådan er gud også. "

Af Pi da han talte til den ateistiske forfatter, forfatteren valgte at tro på den med tigeren. Sådan er religioner også. Hvilken historie vil du tro på den med én gud og en person der sender budskabet videre eller den med én gud og en person der sender budskabet videre, hvilken en er bedst ?, den du føler der er sand, ikke den der er sand.


Spoiler markering indsat af Admin

Life of Pi er en fantastisk film med fantastiske 3D effekter og fantastiske skuespiller. Hvis du tror det er en rigtig Bollywood, så tager du fejl, hvis du tror det er en rigtig Hollywood film, så tager du fejl, hvis du tror det er en rigtig Ang Lee film, så tager du fejl, det er én rigtig film om at tro på det utrolige.

Derfor vil jeg give den alle stjerner.
Gravatar

#13 Ispep 11 år siden

Jeg forlod biffen igår helt glad og varm indeni efter at have set denne fantastiske Ang Lee film. Det er en af de mest vidunderlige og opfindsomme film rent visuelt, og her kom også 3D'en virkelig til sin ret. Så man den ikke på en stor skærm og uden 3D, så man den sgu slet ikke. Lee har så godt styr på sin historie, karakterer, spændingen og ikke mindst det visuelle. Der er enkelte problemer med fortællestilen, som jeg ikke vil komme dybere ind på, men med et par ændringer og rettelse, så havde Lee stået med en sand perle. Den går lige ind i hjertet på en og leverer storartet underholdning. Jeg var solgt.

5/6
Gravatar

#14 Mr. Philosopher 11 år siden

Den er fantastisk.
Gravatar

#15 wiseguy 11 år siden

Smuk, smuk film
Foreløbig 5/6, men den ligger tæt på 6/6 glæder mig allerede til at se den på BD.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16 Mr. Philosopher 11 år siden

ja den er også medrivende, Wiseguy
Gravatar

#17 MMB 11 år siden

Life of Pi er ganske rigtigt lidt af en triumf. Filmen formår på smukkeste vis at appelere til stort set alle aldre og typer, og filmen er noget så sjældent som en intelligent blockbuster. Visuelt er den helt i top, og brugen af 3D er unægteligt forrygende. Historien er rørende, livsbekræftende og i det hele taget bare betagende. Men filmen gør mere end blot at appelere til følelserne, eftersom filmen på flotteste vis formår at efterlade seeren eftertænksom og opslugt af filmens - måske ikke helt revolutionerende - men alligevel tankevækkende pointe. Bravo, Ang Lee. Life of Pi er noget så sjældent som en helt igennem forrygende film, som er svær ikke at nyde, og hvis man føler, man skylder sig selv en tur i biografen, så vil Life of Pi næppe skuffe.

8/10
Gravatar

#18 knipsknips 11 år siden

Glæder mig vildt til at se den.
Desværre først tid engang midt i januar tidligst.
Gravatar

#19 didriksen86 11 år siden

En af de allerbedste jeg har set. Gode billeder, gode skuespillere, god historie.. Alt igennem godt hele vejen igennem. Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt komme i tanke om noget dårligt om filmen..
Gravatar

#20 ChristianMichaelsen 11 år siden

Life of Pi er ikke en smuk og livsbekræftende historie fyldt med troen på det gode i mennesket, hvis du spørger mig.

LÆS IKKE DETTE, HVIS DU IKKE HAR SET FILMEN!

Life of Pi er beretningen om en tragedie så grum, at den kun kan fortælles som en allegori. Jo grummere tragedien er, jo smukkere må allegorien fortælles.

Life of Pi handler om kannibalisme.

Pi havner efter et skibbrud ombord på en redningsflåde sammen med sin mor, skibets kok, og et besætningsmedlem, der har brækket et ben. Desperate af sult er de til sidst nødsaget til at spise hinanden - Pi må spise sin egen mor for at overleve.

Det er en virkelighed så grum, at Pi omskriver begivenhederne, og konstruerer en fortælling hvor menneskene erstattes af vilde dyr - med ham selv som tigeren. Det er en nødvendig overlevelsesmekanisme for at Pi kan leve videre også på det mentale plan. Vilde dyr er uskyldige, de lever blot deres natur ud. Et rovdyr er ikke ondt.

Religionen er er anden sådan historie, der gør det muligt for os, og for Pi, at acceptere at vi alle er født skyldige - skyldige i den forstand, at hvis vi havnede i en redningsbåd på et øde hav, kan vi ikke sige os fri for selv at måtte være tvunget til at bryde kannibalismens tabu.

Når overlevelsesinstinktet sætter ind, er ingen af os vegetarer.

Pi er nødt til at skabe en fortælling så smuk at den ophæver en sandhed så grum at den er ubærlig. På det plan minder Life of Pi lidt om 1001 og en nats eventyr, hvor historiefortælling også er knyttet tæt sammen med det at overleve.

Skriv ny kommentar: