På en eller anden måde har Ang Lee altså gjort det umulige: Han har lavet en mesterlig filmatisering af en bog, der ikke virkede, som om den kunne filmatiseres. Han har bevaret og anerkendt romanes filosofiske postulat, at hvis man har en tilstrækkelig stor tro, indgydes man med håb i selv de værste situationer. At tro på en gud, der findes i alle skikkelser og i alle religioner. Men Lees film handler først og fremmest om kærligheden… Kærligheden til ens familie, til ens elskede, til alle levende væsener og til alt, der hører til livet. “Life of Pi” er med andre ord en film om alle de essentielle ting i livet, som vi nogle gange har for travlt til at bemærke. Gør dig selv en tjeneste, og lad Ang Lee bruge 127 minutter på at minde dig om dem.
#1 Ispep 11 år siden
#2 Kviesgaard 11 år siden
Ved ikke helt, om det her er en film for mig. Har på fornemmelsen, at jeg nok mere tror på anmeldelserne i Jyllandsposten, end på Filmz i den her sammenhæng.
#3 Fellaheen 11 år siden
#4 Riqon 11 år siden
#5 BN 11 år siden
#6 Kyllingebenet 11 år siden
Har den ikke netop fået 6 stjerner? :-o
#7 Ispep 11 år siden
For meget gløgg?
#8 Kruse 11 år siden
Efter at have læst dit indlæg sidder jeg tilbage med spørgsmålet: Hvorfor kan du ikke se at hun har givet den 6 stjerner? :)
#9 Hr. Nielsen 11 år siden
#10 BN 11 år siden
Jeg mente, at jeg på forsiden, hvor anmeldelserne vises som et kort resumé, havde set den med 5 stjerner ... men det var nok en anden film. Derfor kiggede jeg ikke nederst i selve anmeldelsen.
Næh, jeg var ved at rense begge mine glasøjne.