På en eller anden måde har Ang Lee altså gjort det umulige: Han har lavet en mesterlig filmatisering af en bog, der ikke virkede, som om den kunne filmatiseres. Han har bevaret og anerkendt romanes filosofiske postulat, at hvis man har en tilstrækkelig stor tro, indgydes man med håb i selv de værste situationer. At tro på en gud, der findes i alle skikkelser og i alle religioner. Men Lees film handler først og fremmest om kærligheden… Kærligheden til ens familie, til ens elskede, til alle levende væsener og til alt, der hører til livet. “Life of Pi” er med andre ord en film om alle de essentielle ting i livet, som vi nogle gange har for travlt til at bemærke. Gør dig selv en tjeneste, og lad Ang Lee bruge 127 minutter på at minde dig om dem.

Se også: Filmz TV: Bag om Oscar-favoritten “Life of Pi”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ispep 11 år siden

Glæder mig også meget til denne film. Lyder absolut lovende.
Gravatar

#2 Kviesgaard 11 år siden

En noget anden og mere positiv anmeldelse, end den jeg læste inde på Jyllandsposten. Her blev filmen klandret for, at når man så bort fra den fremragende billedside, ja så var historien temmelig simpel og banal.

Ved ikke helt, om det her er en film for mig. Har på fornemmelsen, at jeg nok mere tror på anmeldelserne i Jyllandsposten, end på Filmz i den her sammenhæng.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#3 Fellaheen 11 år siden

Det lyder som en skrækkelig film, det kan man ikke komme uden om.
Gravatar

#4 Riqon 11 år siden

Den film må vente. Er stadig i gang med bogen (og spekulerer meget på, hvordan Ang Lee har oversat den til det store lærred).
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 BN 11 år siden

Efter at have læst anmeldelsen sidder jeg tilbage med spørgsmålet: Hvorfor ikke 6 stjerner? Anmelderen synes jo ikke at have nogen forbehold eller kritikpunkter. En skam at hun (så vidt jeg husker) aldrig skriver her i forummet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 Kyllingebenet 11 år siden

BN (5) skrev:
Efter at have læst anmeldelsen sidder jeg tilbage med spørgsmålet: Hvorfor ikke 6 stjerner? Anmelderen synes jo ikke at have nogen forbehold eller kritikpunkter. En skam at hun (så vidt jeg husker) aldrig skriver her i forummet.


Har den ikke netop fået 6 stjerner? :-o
Gravatar

#7 Ispep 11 år siden

BN (5) skrev:
Hvorfor ikke 6 stjerner


For meget gløgg?
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

BN (5) skrev:
Efter at have læst anmeldelsen sidder jeg tilbage med spørgsmålet: Hvorfor ikke 6 stjerner?


Efter at have læst dit indlæg sidder jeg tilbage med spørgsmålet: Hvorfor kan du ikke se at hun har givet den 6 stjerner? :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Hr. Nielsen 11 år siden

Kruse (8) skrev:
Efter at have læst dit indlæg sidder jeg tilbage med spørgsmålet: Hvorfor kan du ikke se at hun har givet den 6 stjerner? :)
Ha:-D BN har pillet tæerne mens han læste;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#10 BN 11 år siden

Hahaha

Jeg mente, at jeg på forsiden, hvor anmeldelserne vises som et kort resumé, havde set den med 5 stjerner ... men det var nok en anden film. Derfor kiggede jeg ikke nederst i selve anmeldelsen.

Thomas E. Nielsen (9) skrev:
Ha:-D BN har pillet tæerne mens han læste;)


Næh, jeg var ved at rense begge mine glasøjne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: