På en eller anden måde har Ang Lee altså gjort det umulige: Han har lavet en mesterlig filmatisering af en bog, der ikke virkede, som om den kunne filmatiseres. Han har bevaret og anerkendt romanes filosofiske postulat, at hvis man har en tilstrækkelig stor tro, indgydes man med håb i selv de værste situationer. At tro på en gud, der findes i alle skikkelser og i alle religioner. Men Lees film handler først og fremmest om kærligheden… Kærligheden til ens familie, til ens elskede, til alle levende væsener og til alt, der hører til livet. “Life of Pi” er med andre ord en film om alle de essentielle ting i livet, som vi nogle gange har for travlt til at bemærke. Gør dig selv en tjeneste, og lad Ang Lee bruge 127 minutter på at minde dig om dem.

Se også: Filmz TV: Bag om Oscar-favoritten “Life of Pi”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Høegh 11 år siden

Strålende film.
Og praktisk talt blottet for oversentimentale øjeblikke og Disney-dyr (som jeg lidt havde frygtet).
Det er en utrolig historie fortalt på en overbevisende måde.


Og så er det, overraskende ok, faktisk lidt en film jeg fortryder jeg ikke valgte at se i 3D.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 11 år siden

Er den der dumme popsang fra traileren med i filmen? Hold kæft hvor den ødelagde enhver form for stemning i traileren!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Batsy 11 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Er den der dumme popsang fra traileren med i filmen? Hold kæft hvor den ødelagde enhver form for stemning i traileren!


Hvilken trailer var det da?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#24 dyg 11 år siden

#22 - Nope, det mener jeg ikke. Jeg så selv traileren dagen efter, og der studsede jeg selv over sangen, da jeg ikke huskede den fra selve filmen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#25 PredatorX 11 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Er den der dumme popsang fra traileren med i filmen? Hold kæft hvor den ødelagde enhver form for stemning i traileren!


Helt enig, den er så overdrevet irriterende. Man sidder der og tænker "hov det her ser spændende ud" og så brager Coldplay ud over det hele...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#26 Høegh 11 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Er den der dumme popsang fra traileren med i filmen? Hold kæft hvor den ødelagde enhver form for stemning i traileren!


PredatorX (25) skrev:
Helt enig, den er så overdrevet irriterende. Man sidder der og tænker "hov det her ser spændende ud" og så brager Coldplay ud over det hele...


De skulle have spillet noget med Slayer!
Am I right?...

;-)


Når det så er sagt, så husker jeg egentlig også at Where the Wild Things Are-traileren i den grad blev saboteret af et indie rock-band.
Heldigvis var filmen betydeligt bedre end hvad sløje trailer lagde op til.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#27 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Er den der dumme popsang fra traileren med i filmen? Hold kæft hvor den ødelagde enhver form for stemning i traileren!


Jeg hørte noget om at sangen blev brugt under credits, men altså ikke under selve filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 Lord Beef Jerky 11 år siden

Phew, så kan jeg roligt se filmen =)

Gid de havde spillet noget med Slayer i stedet...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#29 PredatorX 11 år siden

Høegh (26) skrev:
PredatorX (25) skrev:
Helt enig, den er så overdrevet irriterende. Man sidder der og tænker "hov det her ser spændende ud" og så brager Coldplay ud over det hele...


De skulle have spillet noget med Slayer!
Am I right?...

;-)


Når det så er sagt, så husker jeg egentlig også at Where the Wild Things Are-traileren i den grad blev saboteret af et indie rock-band.
Heldigvis var filmen betydeligt bedre end hvad sløje trailer lagde op til.


Slayer er altid at foretrække :D (okay, måske er altid her et stærkt ord..)

thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#30 Slettet Bruger [2682080700] 11 år siden

PredatorX (29) skrev:
Slayer er altid at foretrække :D (okay, måske er altid her et stærkt ord..)


Nej.

Skriv ny kommentar: