Mening er denne lille film til gengæld fuld af, og det til trods for enkelte ujævne eksekveringer og en pointe, som vi kan dufte og gætte hurtigere, end bomberne sprang i London. Filmens universelle væsen og udsagn om, at uvidenhed skaber frygt, imens mødet skaber forståelse, kan aldrig – så længe der produceres flere bomber end film i denne verden – gentages for mange gange.
#1 Skeloboy 14 år siden
Denne sætning giver ingen mening: "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag er siden blevet et åbenlyst motiv for filmkunsten i bl.a. Paul Greengrass' "United 93" og Oliver Stones "World Trade Center"
Første halvdel er noget sludder...2. halvdel er jeg så uenig i
#2 jessup 14 år siden
#3 Skeloboy 14 år siden
Sad lige og havde lidt travlt på arbejdet.
Der er lavet få fiktionsfilm, der decideret handler om 9/11...jeg kan kun lige komme i tanke om United 93, Flight 93 og World Trade Center.
Derudover har bl.a. Steven Spillerberg udtalt, at der aldrig skal laves en film om 9/11.
Jeg kan ikke se, at 9/11 er et åbenlyst emne. Hvertfald ikke endnu, men det skal nok komme.
Mht. første del af sætningen: "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag er siden blevet", så mangles der vist et par ord, et komma eller noget...
#4 Highland Park 14 år siden
#5 chandler75 14 år siden
Sætningen skulle være god nok... ("er" = udsagnsled - "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag" = grundled).
#6 Highland Park 14 år siden
#7 Skeloboy 14 år siden
#5 - ok, efter at have læst det igen, så er sætningen faktisk god nok - rent grammatisk.
#8 jessup 14 år siden
#9 Highland Park 14 år siden
#10 filmz-Bruce 14 år siden