Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.
#121 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Synes første halvdel var bedst. Der gik lidt for meget ordinær action i den hen ad vejen. Skudduellerne var kedelige. Det burde man overlade til andre film, når man har fat i en fed ide. (Sagde nogen Inception? - samme problem.)
Der var et par ting, der undrede mig. Mht. den Looper, der gemmer sig under Joseph GL's gulvlem; da de onde vil lokke hans gamle selv til sig, ser man at han først får adressen oplyst på armen, og derefter mister flere og flere lemmer. To ting ved dette giver ikke mening.
1) Hvis de ville lokke det gamle selv til, skulle de så ikke nøjes med at skrive adressen og måske tage en enkelt finger? Så havde han da et formål med at tage derover, nemlig at rede sig selv. Når de skærer ham helt op, hverken kan eller gider han vel forsøge at redde smulerne.
2) Hvorfor ville de overhovedet lokke ham derover, hvis formålet blot var at dræbe ham? Hvorfor dræbte de ikke bare hans unge selv, når det der skete med ham nu påvirkede den ældre på samme måde?
Scenen var dog ganske effektfuld, selvom den ikke var logisk.
Jeg fattede ikke helt, hvad der skete med alle de flyvende ting og sager. Havde ham rain maker drengen telekinetiske kræfter, eller var det en del af tidsrejse-ideen?
Også fed make up til Josepg GL. Man kunne ikke rigtig kende ham i flere scener. Men man kunne kende Bruce i ham. Særligt næsen var god.
Sjovt i øvrigt, hvordan forskellige sci-fi film har deres eget take på tidsrejser, og hvordan cause/effect-reglerne virker. Back To The Future har fx ét sæt regler, mens Terminator har et andet. Hvis man kan tale om logik, at Back to the Future langt mere logisk end Terminator. Synes jeg! (Og så gør alle, selvsagt). Selv underlige Donnie Darko er mere logisk end Terminators præmis.
Og SÅ ikke et ondt ord mere om Terminator (1+2)