Jeg havde glædet mig meget til “Looper”, men blev desværre slemt skuffet. Det er en film, der er udsprunget af Nolans indflydelse på Hollywood, men som ikke kan bære den opgave, den påtager sig. Dårlig action, middelmådigt skuespil og en slutning, der er flot, men efterlader flere plothuller, gør, at selvom filmen er ambitiøs, så ender den med ikke at være meget mere end en fint underholdende, lille actionthriller, der kun med nød og næppe retfærdiggør købet af en biografbillet og en bitte pose popcorn. “Looper” ligger et sted mellem tre og fire stjerner, og om man ender på den ene eller den anden karakter afhænger formentlig af ens forventninger forinden. Personligt havde jeg sat snuden op efter mere, end jeg fik.
#1 Hr. Nielsen 12 år siden
Ved ikke helt hvad jeg vil sige med dette, der er bare 'something'????
#2 Riqon 12 år siden
Spøjs sætning. Jeg undrer mig lidt over ordet "desværre" i denne sammenhæng.
Anyway, jeg skal stadigvæk se den!
#3 Avenger- 12 år siden
Jeg er enig i, at hverken Willis eller Gordon-Levitt leverede, hvad de kunne leve op til - og at Jeff Daniels helt sikkert leverede filmens bedste præstation - men synes stadig at der er tale om et nogenlunde velkonstrueret plot, der byder på nogle interessante spørgsmål hen af vejen.
4,5/6 herfra =)
#4 wiseguy 12 år siden
http://www.rottentomatoes.com/m/looper/
#5 123456789 12 år siden
#6 Zombi 12 år siden
Det lyder faktisk som en gevaldig anbefaling.
Lige som alle andre Nolan film falder de mere eller mindre til jorden, når det kommer til action, så det er da bare dejligt, at den tilsyneladende ikke er ligeså skidt eksekveret som Inception på det punkt.
Thumbs up herfra! :)
#7 elwood 12 år siden
Det jo blot en anmelders mening det ikke sikkert alle deler samme opfattelse, dog syne sjeg det er lidt pudsigt med alle de konstante henvisninger til Nolan.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8 HonoDelLoce 12 år siden
#9 Ispep 12 år siden
#10 bjarke 12 år siden
Jeg er ikke sikker på, hvad der menes med ”artsfællerne "Prometheus" og "District 9"” – altså udover, at man i grove træk vel kan kategorisere filmene som science fiction – eller pointen er måske her i forhold til, at andre film, som anmelderen ikke synes fungerede helt optimalt? Anyways...
Og så er jeg heller ikke enig i, at det er dårlige actionscener og at filmen ser ”ret billig ud”. Både action og effekter fungerede for mit vedkommende rigtig fint. Ja, der er noget mindre action end fx traileren synes at love. Dette gjorde dog ikke mig noget, da både karaktererne, historien og hele universet for mit vedkommende var fængslende og med en historie, der holdt mig på tæerne hele vejen.
Og at slutningen betegnes som ”anstrengende, malplaceret og dybt uforløst” er jeg heller ikke enig i – men ja, det er en diskussion, der er svær at gå ind i, uden at spoile. Vil blot sige, at den for mit var ganske forfriskende.
- Anyways – jeg ville egentlig bare lige smide en noget mere positiv anbefaling efter 'Looper' :)