“Lucy” er en gedigen og medrivende film, der ovenikøbet tør tænke store tanker. Det skal den have ros for. Historien, der faktisk er et forfriskende skarpt take på et velkendt transhumanistisk tema, afvikles lidt for hurtigt og elegant. Det hele afvikles på små 90 minutter, som jeg ville ønske, en hel del andre film kunne holde sig til, men jeg sidder i dette tilfælde og ønsker, at den havde været en halv time kortere eller længere. Og nu kommer vi til pointen om Bessons tidligere film, for han er netop en mand, der har gjort det før og burde kunne løfte materialet til et niveau højere. Hvis man holder filmen op mod “Léon”, “Subway” eller “Nikita”, så føles den desværre som uforløst potentiale. Retfærdigt? Næppe, men jeg kan desværre ikke undgå at være lidt skuffet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lars.dk 9 år siden

Scarlett Johansson er en fræk satan!
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#2 X&O 9 år siden

Jeg har engang læst hendes navn i en avis.
Gravatar

#3 Nagash 9 år siden

Hun er godt nok en frækkert. Har også Under The Skin til at ligge med hende. Glæder mig til at se den.
Gravatar

#4 MikkelHJ 9 år siden

Jeg er overvejende enig i anmeldelsen af Lucy.

Det er en medrivende film, der ikke lever op til sit potentiale.

Der er efter min mening et par huller i plottet hist og her, men filmen indeholder én sætning, jeg aldrig nogensinde vil glemme.

Da Lucy taler med sin mor om alle de minder og følelser, CPH4 har frigjort i hende, falder snakken på kys og kæledyr, hvilket er fair nok, men behøvede hun at ytre sætningen: "Jeg kan huske smagen af din mælk i min mund."


3/6
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

Skriv ny kommentar: