Tilbage sidder vi med denne pinlige vorte af en film, der indeholder så mange fejlvurderinger fra skabernes side og er en så usammenhængende forvrøvlet størrelse, at den til tider næsten når Ed Woodske højder. Shyamalan har bestemt talent, men han er en så forkert instruktør til denne slags film, at man næsten sidder og krummer tæer på hans vegne. Shyamalan demonstrer bestemt ikke noget mesterskab over luften her – det skulle da lige være evnen til at skabe en ualmindeligt stor ildelugtende filmprut.
#1 evermind 14 år siden
#2 frankdrebin 14 år siden
Den bliver nok først en der skal ses, engang når den kan erhverves billigt!
#3 Fable 14 år siden
#4 filmz-Bruce 14 år siden
#5 elwood 14 år siden
Og så kan i nok selv gætte hvem citatet er fra.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 filmz-Claudius 14 år siden
Det er så lidt noget vrøvl. Shyamalans store problem er netop, at han fik tilsvarende respekt for hans næste film, "Unbreakable" og "Signs", og dermed var stemplet som "the plot-twist guy".
Da han så derefter lavede "The Village", der ikke havde det samme slags plot twist, så begyndte kritikken. Og ja, den var ofte uberettiget, som om Shyamalan var forpligtet til at lave den samme slags film hver gang.
#7 Slettet Bruger [3582326922] 14 år siden
Normalt ville jeg trodse anmeldelserne og se en film, hvor to ingredienser jeg normalt kan lide skulle gå op i en højere enhed, men når der er så stor enighed om graden af elendighed, ja så må jeg sgu springe over den i biografen, og kun give den en chance på DVD, hvis jeg senere får den anbefalet af nogen, som jeg deler smag med.
Sjældent har jeg været så ærgelig over spildt potentiale!
#8 BN 14 år siden
... hvilket efter min mening var unfair, dels fordi 'The Village' er hans hidtil bedste film, dels fordi den havde et meget overraskende plot twist. Samtidig finder jeg, at dens kærlighedshistorie er så stærk, enkel og gribende, at det manglende overraskelsesmoment ikke har betydning for éns oplevelse af filmen, når man genser den.
Evnen til at føle empati med hovedpersonen og leve sig ind i nuet burde desuden gøre, at film med et plot twist ikke kun virker FØRSTE gang.
#9 LQmmel 14 år siden
#10 JHP 14 år siden
Men tror aldrig jeg har set dårligere skuespil, manus og sammensætningen af scenerne.
Den formår simpelthen ikke det som et afsnit fra serien kunne på bare 20 minutter. Men man skal bare glemme filmen og koncentrerer sig om den nye mini serie Avatar: Legend Of Korra.