Bedst fra herligheden slipper faktisk B-films veteranen Jeff Fahey, som ligesom Danny Trejo spiller storts set uden omsvøb og ironisk afstand og måske netop derfor får noget ret godt ud af materialet. Filmen er i det hele taget stærkest, når den tager den kulørte genre forholdsvist alvorligt og svagest i de dele, hvor den bliver for begejstret over sin egen kløgt. At se Danny Trejo bruge skurke som pindebrænde har dog sine stunder, og som kortvarig eskapisme er filmen acceptabel. Men særligt mindeværdige syn byder “Machete” dog ikke på. Måske altså lige med undtagelse af en enkelt scene, hvor Machete som en brutal Tarzan svinger sig ind i et vindue ved hjælp af en udflået tarm – der kan man da tale om at tage røven på folk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nicki52 13 år siden

Jeg synes det er noget makværk. Jeg tror Filmz er ved at miste dømmekræften.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12 evermind 13 år siden

#11 Forhåbentlig må Filmz aldrig blive ramt af dømmekræft! :O

Jeg synes i øvrigt, det er rigtig spas underholdning. Den kan snildt få 4 stjerner herfra! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#13 djibyman2-the seque 13 år siden

Fucking griner film, nu er jeg nok lidt gavmild idag, men jeg var yderst underholdt så den får sgu´5/6 fra mig, har svært ved at forstå folk er negative omkring den, den er jo som den er i traileren som de fleste så for et par år siden, hvis man ikke kunne lide det, hvorfor så se den?
Gravatar

#14 Nicki52 13 år siden

#13
Jeg kunne godt lide traileren, men ikke filmen. Var ved at brækker mig over den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 13 år siden

#13 Jeg kunne rigtig godt lide traileren... mit problem med filmen er, at Rodriguez gentager sig selv og sin kreativitet fra tidligere film. Det blandet med at tempoet meget godt måtte sættes lidt i vejret, da det ofte gik for langsomt for sit eget bedste, og at filmen ganske enkelt ikke var vanvittig og fjollet nok gør, at jeg nok sætter den lidt lavere end de fleste, der har smag for det usmaglige (ligesom jeg). Som sagt - den er meget tro mod grindhouse-genren, hvilket vel er pointen, men jeg havde håbet på større kreativt output fra instruktørens side, fremfor scener jeg har set i tidligere af hans film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 djibyman2-the seque 13 år siden

hmmm, jeg forstår jer sgu ikke må jeg indrømme, jeg syntes den leverede hvad den lovede, en lowbudget b-film, for mig er den en komisk perle, og ikke en film man skal granske for meget over, bare more sig og ikke andet;-)
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 13 år siden

#16 Det samme her... forventede skam intet andet end hjernedød underholdning, men den leverede kun varen delvist for mit vedkommende. Derfor 3/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Nicki52 13 år siden

#16-#17
Det forventede jeg også, men blev slet ikke underholdt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#19 Slettet Bruger [2534270416] 13 år siden

Jeg vidste i ret stor grad, hvad jeg gik ind til, men alligevel endte jeg med at sidde med følelsen af, at der manglede et eller andet. Filmen føltes 20-30 minutter for lang. Bedst i Tarantinos og Rodriguezs Grindhouse projekt er i mine øjne Death Proof og værst er Machete.

Jeg er i øvrigt ret enig med argumentationen i anmeldelsen og lander også på 3/6.
Gravatar

#20 BN 13 år siden

Nicki52 (14) skrev:
#13
Jeg kunne godt lide traileren, men ikke filmen. Var ved at brækker mig over den.


Jeg kan ikke lider traileren og skal ikke ser filmen.

P.S. Og hvis du påstår, at jeg staver forkert, får du besøg af Den Spanske Inkvisition!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: