Bedst fra herligheden slipper faktisk B-films veteranen Jeff Fahey, som ligesom Danny Trejo spiller storts set uden omsvøb og ironisk afstand og måske netop derfor får noget ret godt ud af materialet. Filmen er i det hele taget stærkest, når den tager den kulørte genre forholdsvist alvorligt og svagest i de dele, hvor den bliver for begejstret over sin egen kløgt. At se Danny Trejo bruge skurke som pindebrænde har dog sine stunder, og som kortvarig eskapisme er filmen acceptabel. Men særligt mindeværdige syn byder “Machete” dog ikke på. Måske altså lige med undtagelse af en enkelt scene, hvor Machete som en brutal Tarzan svinger sig ind i et vindue ved hjælp af en udflået tarm – der kan man da tale om at tage røven på folk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 christianhg 13 år siden

I har givet filmen 4 stjerner på forsiden. Bare lige heads up her fra.
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#2 chandler75 13 år siden

# 1 Mange tak - det er rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Sichlau 13 år siden

Jeg er meget enig i anmeldelsen. Det var sådan set meget sjovt i Planet Terror, men nu er originaliteten væk og tilbage står en film som jeg har svært ved at skelne fra det den parodierer. Jeg syntes hellere RR skulle gå i gang med at lave Sin City 2, tak.
Gravatar

#4 Slettet Bruger [2534270416] 13 år siden

En rettelse mere:

Fra anmeldelsens slutning skrev:

Men særligt mindreværdige syn byder "Machete" dog ikke på. Måske altså lige med undtagelse af en enkelt scene, hvor Machete som en brutal Tarzan svinger sig ind i et vindue ved hjælp af en udflået tarm – der kan man da tale om at tage røven på folk.
Gravatar

#5 chandler75 13 år siden

# 4 Tak, rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 frankdrebin 13 år siden

Jeg kunne sådan set godt lide filmen, synes bare det er en skam at der er brugt så meget CGI blod.. Så meget kan kornsirup sgu da heller ikke koste :)
Gravatar

#7 ollethem 13 år siden

synes man skal tage filmen for hvad den er.. Jeg så filmen med de tanker, at det var en frikvarters film med en masse fede skuespillere.. jeg var underholdt, da jeg på forhånd vidste hvad for en slags film jeg ville se.. en meeega awesome film! synes den var så sjov :) men som der også bliver sagt jeg er så klar på en sin city 2!!!!
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#8 filmz-Sichlau 13 år siden

ollethem (7) skrev:
synes man skal tage filmen for hvad den er..


Det har du måske ret i. Men så kan man, med al respekt for RR, lave en skod film og sige at det er meningen den virker skod. Det er en parodi på en B-film, så er det lige pludselig okay at historien kunne være skrevet af en 5-årig, at klimakset er et antiklimaks og at replikkerne er cheasy. Hvor mange fortsættelser kan han lave, indtil det bliver, til det den forsøger at parodiere?
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 13 år siden

Den er jo ganske tro mod grindhouse-konceptet, men jeg synes nu også der er en anelse for meget genbrug fra hans tidligere film. Før lå jeg på 4/6, men efter at have gået med den i tankerne i nogle måneder, må jeg erkende at 3/6 nok er en mere rammende karakter. Fin nok film - men heller ikke mere end det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 filmz-loke76 13 år siden

Burde have haft -3 stjerner
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.

Skriv ny kommentar: